וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרחים: עיריית תל אביב פינתה אוהלים ברחבי העיר

רק אתמול חילקה עיריית תל אביב ליושבי המאהלים בעיר פרחים, אולם לפנות בוקר הגיעו פקחים של העירייה למספר מוקדים בעיר ופינו אוהלים. בעירייה טוענים כי מדובר באוהלים ריקים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, יוטיוב, עריכה: יאיר דניאל)

עיריית תל אביב החלה לממש הבוקר (רביעי) את כוונותיה ופינתה אוהלים ברחבי העיר. פקחים של העירייה הגיעו לפנות בוקר למאהלים בשדרות רוטשילד, שדרות נורדאו, שדרות בן גוריון וגינת לוינסקי בעיר, ופינו עשרות אוהלים. מדובר ככל הנראה בצעד שעליו הכריזה העירייה כבר אתמול, לאחר שפקחים שהגיעו למאהל בשדרות רוטשילד הניחו מחוץ לאוהלים פרחים וצירפו הודעה, לפיה העירייה תיערך לפנות את כלל האוהלים מהשדרה עד לערב ראש השנה. בעירייה טוענים כי לא מדובר בפינוי של אוהלים מיושבים, אלא בפינוי של אוהלים ריקים ובניקיון שבוצע במאהלים.

המחאה נמשכת - כותרות אחרונות:

דפני ליף הבטיחה: נסייע לפולשים לבניין בירושלים
פעילי המחאה דורשים: קרוואנים במקום אוהלים
במאהל ברוטשילד קיבלו צו פינוי ופרחים - והתפרעו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי לצורך ניקיון? המאהל בשדרות נורדאו, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבי דהן, אחד מיושבי מאהל רוטשילד, סיפר לוואלה! חדשות: "לפנות בוקר הגיעו פקחים ופינו אוהלים לא מאוישים במקטע הדרומי של השדרה. ישנם אנשים רבים שמתלוננים על ציוד שאבד במהלך הלילה עקב הפינוי".

ברוך אורן, אחד מוותיקי המאהל ברוטשילד, אמר: "בשעות הבוקר ראינו פועלי זבל שעוברים לאורך השדרה ומעמיסים שאריות אוהלים וזבל על המשאית. לא ידענו שזה מה שיהיה ולא תיאמו איתנו. זה לא פעם ראשונה שמחרימים וזורקים ציוד לפח. לפני שבועיים עשו אותו דבר לאנשים שהקימו אוהלים בשדרות חן. אני מאמין שבשעות הערב אנשים רבים שיחזרו מהעבודה יגלו שציודם נזרק לפח".

פעילים בשדרות נורדאו סיפרו כי בשעה 5:45 הגיעו שתי משאיות למאהל והעמיסו אוהלים ריקים וציוד אישי שהיה בתוכם. מספר פעילים שהגיעו למקום הצליחו למנוע ממשאית שלישית לקחת ציוד ואוהלים. לאחר שאנשי העירייה עזבו את המקום, החלו פעילים במקום להקים אוהלים אחרים ולדבריהם, בכוונתם להגיש תלונה במשטרה בעקבות הפינוי. איתי ברק מהמאהל בלוינסקי סיפר: "אצלנו הם לא הצליחו לפנות כלום. ברגע שהפקחים הגיעו לכאן קפצנו עליהם והם ברחו. לקחו כמה מקלות והתקפלו כמו גנבים".

יוזמת המחאה דפני ליף מסרה בתגובה לפינוי האוהלים כי "לא ידעתי שהעירייה החלה בפינוי פיזי של האוהלים. אני מניחה שלעיריית תל אביב, כמו לעיריות אחרות יש זיכרון קצר. זה מאוד מצער אותי. האוהלים ברוטשילד מהווים סמל, זאת פגיעה בסמל".

גם יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, הביע את אכזבתו מפינוי האוהלים שביצעה עיריית תל אביב. לדבריו, "אמרתי לראש העירייה בשבוע שעבר וגם שלשום במכתב שהעברתי לראש הממשלה, שזאת פשוט איוולת. אנשים חסרי כל הגיעו למאהלים בגלל מדיניות מופקרת של הממשלה. מדברים על פתרונות משותפים והדיור הציבורי לא מקבל פתרון. צריך לעשות אבחנה בין המחאה לבין האוהלים. אנחנו לא נמצאים במחאה בשם האוהלים, אלא בשם האנשים. כדי שנביא פתרון בתחום המחאה, חייבים לשדר מחאה עוצמתית".

באופן רשמי נמסר מהעירייה בתגובה כי הפקחים ביצעו במקום ניקיון שגרתי ופינו אוהלים שיושביהם נטשו אותם. ראש העירייה, רון חולדאי, מסר לערוץ 10 בתגובה כי "אנחנו לא מפנים את המאהלים, רק מנקים לכלוך וזוהמה. אנחנו מקבלים תלונות רבות מהשכנים שקצה נפשם בלכלוך. לכן בשלב זה אנו רק מנקים את השדרה. בכל מקום שבו יש בן אדם באוהל - לא נגעו בו. אני לא נתתי התראה לפינוי, הסברתי לאנשים בכתב שהעירייה תשקם את השדרה עד ראש השנה. מאחר ומנהיגי המחאה אמרו שיפנו את האוהלים בעצמם, הצענו עזרה בפינוי. אנשים בכלל לא פוקדים אותם והלכלוך רק גובר".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully