וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף הבטיחה: נסייע לפולשים לבניין בירושלים

6.9.2011 / 19:16

35 המשפחות שפלשו לבניין מעונות האוניברסיטה העברית עומדות בפני פינוי, לאחר שנשיא האוניברסיטה הגיש נגדן תלונה. הפולשים יפגינו מול ביתו של נשיא המוסד: "מחפשים פתרונות מיידיים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

דפני ליף, מראשי המחאה החברתית, ביקרה היום (שלישי) בבניין המעונות באוניברסיטה העברית בירושלים, אליו פלשו כ-35 משפחות מחוסרות דיור בסוף השבוע האחרון. ליף הבטיחה לעזור למתבצרים במקום, העומדים בפני פינוי, זאת לאחר שנשיא האוניברסיטה, פרופ' מנחם בן ששון, הגיש תלונה במשטרה על פלישת המשפחות למקום. ליף אמרה למשפחות כי תסייע ביצירת הקשר עם נשיא האוניברסיטה, זאת במטרה שיאפשר למשפחות את המגורים הזמניים במקום.

עוד באותו נושא:
35 משפחות פלשו לבניין נטוש בירושלים: "אין לאן ללכת"
משפחות שפלשו לבניין בבירה התבצרו בו מחשש לפינוי

דפני ליף בביקור בבניין נטוש ברחוב שטרן בירושלים אליו נכנסו פעילי מאבק מחאת האוהלים, ספטמבר 2011. עומר מירון
"ישנה דריכות עצומה, בכל רגע המשטרה יכולה לבוא למבנה ולפנות אותנו ואנחנו נערכים לכך". דפני ליף בביקור בבית אליו פלשו המשפחות, היום/עומר מירון

בתוך כך, צפויים היום בשעה 20:00 חלק מהפולשים לבניין להפגין מול ביתו של נשיא האוניברסיטה במחאה על כך שהגיש נגדם את התלונה במשטרה, בעקבותיה קיבלו צו פינוי מהמקום. המפגינים יבקשו ממנו להסביר להם מדוע נקט בפעולה זו ולאפשר להם דיור זמני במקום, עד שיימצא להם פתרון קבע. מירי בן סימון, מהפולשות לבניין, האחראית על הלוגיסטיקה ועל הכנת האוכל לדיירים, אמרה לקראת ההפגנה כי היא מאוד מקווה שהפרופ' בן ששון יפתח את הדלת למפגינים וייעתר לבקשתם. "צריך להבין שאנו מחפשים פתרונות מידיים. אין לנו בית לחזור אליו", אמרה בן סימון.

משפחות שפלשו לבניין בירושלים מתבצרות לקראת פינויו הצפוי. עומר מירון
"אין לנו בית לחזור אליו". המשפחות אוטמות את הבית, אמש/עומר מירון

נכון לרגע זה, כל הילדים שפונו אתמול מהמקום, מחשש לפינוי משטרתי אלים, חזרו לבניין. במהלך הימים האחרונים מנסים הדיירים להעניק לילדים תחושה של חיי שגרה, עם פעילויות חברתיות, ארוחות וכדומה. דרור מזרחי, אב לחמישה שפלש עם משפחתו למקום, אמר כי "ישנה דריכות עצומה, בכל רגע המשטרה יכולה לבוא למבנה ולפנות אותנו ואנחנו נערכים לכך".

המשפחות שפלשו לבניין החלו אמש לאטום את חלונות הבית ולרתך את הדלתות למבנה, מחשש שהבוקר יבואו שוטרים לפנותם. הפעילים הכינו גם בלוני מים מהולים בצבע לקראת פריצת השוטרים וביצרו את שביל הגישה לבניין ואת דלת הכניסה ונעלו עצמם בפנים - ממתינים להגעת המשטרה. הפולשים, בהם 88 ילדים, אמרו כי הם אינם מבקשים להפר את החוק, אלא דורשים דיור ציבורי במחיר בר השגה. בתחילה שקלו כמה מהמשפחות להציב בלוני גז בכניסה לבניין ולאיים להציתם, אך ההצעה נפסלה מחשש לחיי הילדים.

המשפחות פלשו בסוף השבוע האחרון לבניין אשר נמצא בבעלות האוניברסיטה העברית ובעקבות תלונה שהגישה האוניברסיטה קיבלו ביום ראשון צו פינוי, המורה להן להתפנות מהמקום תוך 48 שעות. בתגובה לכך אמרו נציגי המשפחות, כי הן אינן מבקשות לחיות כפולשות, אלא לזכות לפתרון דיור ציבורי סוציאלי, בטענה שאין להן לאן להתפנות ומהבניין הן ילכו לגור ברחוב.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully