וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הקפיא פינוי מאהלי המחאה בתל אביב

בתום ערב סוער, שופט תורן קיבל את עתירת נציגי המחאה והוציא צווי מניעה לפינוי המאהלים, עד לקיום דיון במעמד שני הצדדים. מועד הדיון ייקבע מחר

בתום ערב סוער, שופט תורן מבית המשפט השלום בתל אביב החליט הלילה (חמישי) על הוצאת צווי מניעה לפינוי מאהלי המחאה בעיר, עד לדיון במעמד שני הצדדים, שמועדו ייקבע מחר. צווי המניעה חלים על המאהלים בשדרות רוטשילד, שכונת לוינסקי, שדרות נורדאו ושדרות בן גוריון. בקשת נציגי המחאה הוגשה על ידי עורכי הדין ברק כהן ואבי הכספי. עו"ד כהן אמר הלילה כי "מטרת העתירה הייתה למנוע מצב שבו העירייה והמשטרה יגיעו שוב בלילה כמו גנבים ויפנו אוהלים. היום כל אזרח צריך לשים בצד את חובת הציות לחוק ולעמוד על זכויותיו ולא על החוק".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
עשרות פעילי מחאה הפגינו מול בית רון חולדאי
מפגינים נעצרו בתל אביב, בחולון הוקם המאהל מחדש
מאות הפגינו מול עיריית תל אביב נגד פינוי אוהלים

הפגנה מול ביתו של רון חולדאי במחאה על פינוי המאהלים, ספטמבר 2011. דרור עינב
פנו לדיון דחוף אצל שופט תורן נגד פירוק האוהלים. דפני ליף ופעילי המחאה מחוץ לביתו של חולדאי הערב/דרור עינב

לאורך היום הפגינו פעילי המחאה ברחבי העיר נגד פינוי המאהלים על ידי אנשי העירייה. בשעות הערב הפגינו פעילים מול ביתו של ראש העירייה, רון חולדאי, בשכונת תל ברוך. המפגינים צעקו: "לשחרר את העצורים – לעצור את חולדאי". בין המפגינים הייתה גם דפני ליף, מיוזמות המאבק. מוקדם יותר הפגינו הפעילים גם מול בניין העירייה. המפגינים חסמו כבישים מרכזיים בסמוך לבניין, זרקו ביצים וצבע לעבר הדלתות וניסו לפרוץ את הכניסה אליו. במהלך ההפגנה נרשמו עימותים אלימים בין המפגינים לשוטרים שהוזעקו למקום, ועוכבו לחקירה 30 פעילים, בהם גם אחד מיוזמי המאבק, יגאל רמב"ם. חולדאי עצמו הוצא מבניין העירייה בליווי שוטרים, מחשש שהמפגינים ינסו לפגוע בו.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה להפגנה כי "עיריית תל אביב-יפו תמכה במחאה מראשיתה וסיפקה לה שירותים לאורך זמן. ראש העירייה הביע תמיכתו במטרות המחאה ובבעיות שהוצפו במסגרתה ונתן לה להימשך תקופה ארוכה. גם בהמשך, לאחר פירוק המאהלים, עליו הודיעו מובילי המחאה, תאפשר העירייה את המשך המחאה, כאשר תקים ארבעה מתחמי הידברות ושיח בשדרות רוטשילד, נורדאו ובן גוריון, זאת ללא הפרעה למרחב הציבורי".

הפגנה מול בניין עיריית תל אביב במחאה על פינוי המאהלים בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
30 פעילים נעצרו. ההפגנה היום מול העירייה/דרור עינב

"עם זאת", נמסר מהעירייה, "בעקבות תלונות תושבים המתגוררים בסמוך על רעש, סמים, צואה בחצרות הבתים ומפגעים רבים נוספים וכן הפקעת המרחב הציבורי והתנהגות לא ראויה של השוהים בשדרות, אנו נדרשים להחזיר את השדרה לשימוש הציבור הרחב ולנקותה. העירייה פנתה בימים האחרונים ליושבי האוהלים והציעה סיוע בפינוי ובמתן מענה סוציאלי לנזקקים ואוהלים רבים אכן פונו באופן עצמאי. לא נאפשר לקבוצות קיצוניות הנוקטות בגילויי אלימות ומפירות את החוק ולאלו הקוראים לעובדי ציבור "נאצים" לנהל את הסדר הציבורי בעיר, ואף נוציא צווי פינוי כנדרש על מנת להחזיר את השדרות הציבוריות בעיר לתפקוד מלא".

(עדכון ראשון: 23:30)

לפניות לכתבים:
מור - mor.shimony@walla.com
בועז - bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully