וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים ניסו לשפוך פסולת מול מינהל המקרקעין בירושלים

פעילי מחאת הדיור ניסו פעמיים לפרוק עגלה של פסולת בניין מול מינהל המקרקעין בירושלים, אך פוזרו על ידי שוטרים. "השיכונים - פצצת זמן, תנו קרקע להתחדשות עירונית", שרו המפגינים

פ' זה פסולת: כעשרים מפגינים נגד יוקר המחייה ניסו הלילה (שלישי) לפרוק עגלה מלאה בפסולת בניין בכניסה למשרדי מינהל מקרקעי ישראל בירושלים. שוטרים פינו אותם מהמקום תוך זמן קצר, אך כשעה לאחר מכן, שבו הפעילים למקום, וניסו לפרוק מחדש את העגלה. גם הפעם סיכלו השוטרים את המחאה היצירתית, והפעילים הבטיחו כי ישובו פעם נוספת, במועד שטרם נמסר.

המחאה יוצאת מהאוהלים:
תושבי הדרום הצועדים לירושלים: "בנגב מתים מהר יותר"
צפו: פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב
הבניין ה"מסוכן" שנפרץ במחאה - מתקן אימוני יס"מ
המשטרה פינתה פעילים שפלשו למבנה נטוש בת"א

פעילי מחאת הדיור מול בניין מקרקעי ישראל בירושלים. עומר מירון
עגלת הפסולת הגדולה. פונתה, הוצבה שוב, ופונתה בשנית/עומר מירון

לאחר שניסו לפרוק את הפסולת בכניסה לבניין, ישבו חלק מהפעילים על המדרכה ושרו שירי מחאה. הם תלו שלט על דלתות הבניין, שעליו נכתב: "השיכונים הם פצצת זמן. תנו קרקע להתחדשות עירונית". הפעולה מתווספת לפעולות דומות, בהן פלשו פעילי מחאה לבניינים נטושים בתל אביב ובירושלים במחאה על היעדר קרקעות לבנייה.

חלק מהמפגינים טוענים שהמינהל ממשיך להקפיא קרקעות

לטענת חלק מהמוחים, המינהל מסרב לשחרר להפשיר קרקעות מדינה לקבלנים שמעוניינים להקים בהן דיור מוזל. כמו כן, המחאה מהלילה מסמנת, אולי, עליית מדרגה בפעילויות שמבצעים המפגינים, שאינם חוששים עוד "ללכלך את הידיים" ולפעול בשטח.

במוצאי השבת הקרובה צפויה לצאת לדרך "צעדת המיליון", האמורה להוות את שיא פעולות המחאה נגד יוקר המחיה והדיור. שלשום (שבת) יצאו להפגין רבבות בני אדם ברחבי הארץ, אך נדמה שחוו אכזבה מסוימת, לעומת כמות המשתתפים בהפגנות הקודמות, ולעומת כמות האנשים שציפו שיגיעו לעצרות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully