וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פינתה פעילים שפלשו למבנה נטוש בת"א

23.8.2011 / 7:33

עשרות פעילים השתלטו אתמול על מבנה נטוש בעיר, במחאה על מצוקת הדיור. עיריית תל אביב הגישה תלונה נגדם במשטרה, ושוטרים התייצבו הבוקר לפנותם. שלושה פעילים נעצרו, בהם יגאל רמב"ם

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

אחרי ההשתלטות הגיע שלב הפינוי: המשטרה פינתה הבוקר (שלישי) עשרות מפעילי מחאת האוהלים שפלשו אתמול לבניין נטוש ברחוב דב הוז בתל אביב. במהלך הפינוי עצרו השוטרים שלושה פעילים - ביניהם גם את יגאל רמב"ם, ממובילי מחאת האוהלים.

הדר שמש, פעילה שהשתתפה בפלישה, סיפרה בראיון לגלי צה"ל: "אני אוספת דברים ששוטרים זרקו מהבית. הגיעו לפה כוחות יס"מ ומשטרה. זה קרה לפני 6 בבוקר. עם הזריחה הגיעו עשרות שוטרים בריצה מרחוב דוב הוז ונכנסו למבנה. הם עצרו מפגין אחד ואמרו לנו שרק אם נתפנה ישחררו אותו, אך גם כשהתפנינו הוא לא שוחרר. אז יצאנו להפגין, ועצרו שני פעילים נוספים. הייתה התנגדות לא אלימות מצדנו. אלימות הייתה רק מצד השוטרים שדחפו וגררו בכוח". בתגובה לטענות, אומרים במשטרה כי לא הייתה שום אלימות במהלך פינוי המבנה.

שמש הוסיפה כי "זה היה חלק מהמשך פעולות המחאה. היא לא מסתיימת, היא קיימת - אם זה במבנים או אוהלים. כולם מגובשים. הפינוי זה לא מה שיסיים אותה. המחאה כאן כדי להישאר ולא תסתיים בספטמבר או בחורף, כפי שנטען. מעבר לרצון להעלות למודעות את כמות המבנים הנטושים בעיר יש לנו תוכניות לבנות פה מרכז קהילתי. יש כאן חלל מדהים".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב
למרות ההסלמה, מארגני המחאה ימשיכו להיאבק
פילוג בגרעין רוטשילד: "יגאל רמב"ם לא שותף יותר"
6,000 מפגינים בצעדת המחאה השקטה בתל אביב

המשטרה מפנה פעילי מחאה מבניין נטוש בתל אביב. אלעד, דרור עינב
"יש כאן חלל מדהים". הפינוי, הבוקר/דרור עינב, אלעד

דני תבור, אחד מפעילי המחאה שהשתלטו על הבניין, סיפר הבוקר על הפינוי. "ראיתי 30 שוטרים עולים למעלה ואחר כך ראיתי שהם זורקים את החפצים שלי, כולל ספרי לימוד, מהמרפסת", סיפר תבור, "ראש העיר חולדאי רק חיכה להרוס את המבנה הזה לבנות במקומו בניין יוקרה". לדבריו, להשתלטות על המבנה הייתה מטרה ברורה. "באנו להפוך את המקום הזה למרכז קהילתי, רצינו לעשות פה פעילויות לילדים, שעות סיפור", הסביר, "הייתה לנו כוונה לעשות מזה משהו טוב, לנצל את הבניין הנטוש, רצינו לפתור את מצוקת הדיור ולא נותנים לנו".

הפעילים פלשו אתמול למבנה, הנמצא בבעלות עיריית תל אביב, במחאה על אוזלת ידה של העירייה שלטענתם אינה מסבה את המבנה למגורים לצעירים. מדובר במבנה שממוקם במגרש שנתרם בשנת 1938 לעירייה - ונועד לפעילות קהילתית. ברבות השנים הפך המבנה לבית ספר, אך משנת 1999 הוא עמד נטוש.

בין הפעילים שהגיעו אתמול למקום היו גם אנשי הגרעין המייסד של מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד: יגאל רמב"ם ודפני ליף. איתם היו גם פעילי השמאל הלאומי, חברי הכנסת דב חנין וניצן הורוביץ וכן חברי מועצת עיריית ת"א ואמנים. הפעילים עמלו על הפיכת שתי הקומות העליונות במבנה לראויות למגורים. הם ניקו את הקומות והציבו במקום מטבחון קטן וספרייה.

"אם עד עכשיו דיברנו על הבעיה, עכשיו מדברים על הפתרון", אמרו מובילי המאבק. הפעילים הציגו רשימה של מאות מבנים נטושים בתל אביב אשר לדעתם יכולים לשמש תחליף לאוהלים בימי החורף. בתשובה לשאלה מה יעשו במקרה שהמשטרה תבוא לפנותם, ענתה דפני ליף כי היא "מגנה אלימות בכל מצב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המשטרה מפנה פעילי מחאה מבניין נטוש בתל אביב. דרור עינב, דרור עינב
פינוי הפעילים, הבוקר/דרור עינב, דרור עינב

עיריית תל אביב הגישה אתמול תלונה במשטרה נגד הפעילים שפלשו לבניין ברחוב דב הוז. לדברי ראש העיר רון חולדאי, "נחצה גבול כשמיעוט מקרב המוחים בחר לעבור על החוק ולפלוש לנכס ציבורי שמצבו מסוכן. אנשים אלו ניצלו את הקרדיט שקיבלו מהציבור על מחאה יפה ולגיטימית המתאימה לערכים התל-אביביים של שלום, חופש ביטוי וכיבוד החוק, והעבירו אותה לפסים של אלימות ועבריינות. הפלישה היא עבירה פלילית. עיריית תל?אביב-יפו לא תיתן יד לעבריינות והפקרות ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה נגד הפולשים ולשמירה על נכסי הציבור והסדר הציבורי".

הפעילים מסרו בתגובה לדברים, כי "במקום להתעסק בהשמשת אלפי מבנים ציבוריים נטושים ומוזנחים בבעלות העיריה, חולדאי מבלה את זמנו בנסיון לחרב פעולה כזאת מצד התושבים וחבל".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully