וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבניין ה"מסוכן" שנפרץ במחאה - מתקן אימוני יס"מ

23.8.2011 / 18:09

לאחר פינוי הפעילים מהבית הנטוש בעיר, אומר מהנדס עיריית תל אביב לשעבר: "הטענות בדבר מסוכנות המבנה הן שקר, היס"מ מתאמן שם דרך קבע". העירייה: האימונים - רק בשטחים הבטוחים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק)

האם הבניין הנטוש והמסוכן, לטענת עיריית תל אביב, ברחוב דב הוז, אליו פרצו אתמול פעילי מחאת האוהלים וממנו פונו הבוקר, אינו כזה בכלל? מהנדס עיריית תל אביב לשעבר, ישראל גודוביץ', אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות כי: "העירייה משכירה את המבנה הנטוש ברחוב דב הוז לאימוני יחידת היס"מ של משמר הגבול באופן קבוע, לאימוני כושר ולוחמה בשטח בנוי". גודוביץ' כיהן בתפקיד מהנדס העירייה במהלך שנת 1999, בתחילת כהונתו של ראש העיר רון חולדאי, אך פרש לאחר מספר חודשים.

עוד על מחאת האוהלים:
המשטרה פינתה פעילים שפלשו למבנה נטוש בת"א
ח"כ גפני: ועדת טרכטנברג מיותרת לחלוטין"
לאוטמן לוועדת טרכטנברג: אין יותר מעמד ביניים בארץ
דעה: זו אותה המחאה בדיוק

"הטענות בדבר מסוכנותו של המבנה הן שקר", אמר גודוביץ', "בתקופתי היו שלושה מכרזים שונים למבנה עם תנאי מכרז זהים ובאף שורה במכרזים לא היה כתוב שנדרש לחזק את הבניין או את יסודותיו באופן רגיל, יסודות או נגד רעידות אדמה ולכן הקביעה היא חד משמעית: המבנה אינו מסוכן. השאלה היא אם ליס"מ מותר, למה להם אומרים שזה מסוכן? העירייה צריכה לדאוג ולשלם לקבוצת הצעירים שדאגה לנקות את המבנה על פי תנאי שכר מינימליים של עובדי עירייה".

פעילי מחאת האוהלים משתלטים על בניין נטוש ברחוב דב הוז בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
גם שוטרי היס"מ מתאמנים שם? פעילים בבית הנטוש, אתמול/דרור עינב

עיריית תל אביב-יפו אישרה שהיס"מ מקיים אימונים קבועים בבניין בדב הוז 18 אך הדגישה כי האימונים נעשים בשטחים הבטוחים של הבניין. כמו כן, שכרה העירייה שומרים שמגנים על הכניסות לבניין הנטוש מפני הסתננות וחזרה של המוחים, וכן זרקה לאשפה חפציהם האישיים של הפולשים לבניין שנשארו שם.

שי קניגסברג, שנעצר הבוקר במהלך הפינוי וקיבל צו הרחקה ל-30 ימים מהבניין, סיפר לוואלה! חדשות כי כל ציודו האישי נזרק: "אוהל של ארבעה אנשים, מזרון שינה, כלי רחצה, תיק אישי, רהיטים שהבאתי - כולם נזרקו לזבל. ביחד איתי היו עוד הרבה אנשים שהביאו ציוד אישי כדי להתגורר בבניין מספר ימים, וגם הציוד שלהם נזרק ללא כל התחשבות". הוא הוסיף כי למרות עוגמת הנפש שעבר הוא מאוד התרשם מתגובות השכנים ש"עזרו בכל דרך אפשרית לאנשים שהסתננו".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully