וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד בן 25: "הוא לא זקוק למתנות, רק לחופש"

גם ביום הולדתו השישי של בנם בשבי, בני משפחת שליט לא מתייאשים. "אנחנו רק יכולים להתנצל על זה שבכל שנה מגיע התאריך הזה ואנחנו לא מצליחים בעצם להחזיר לו את חירותו", אמר אביו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בעוד שגלעד שליט מציין את יום הולדתו ה-25 בשבי חמאס בעזה, בירושלים הפגינו הבוקר (ראשון) בני משפחתו ופעילי מטה המאבק, למען שחרורו. הפעילים וכן הוריו של גלעד, אביבה ונעם שליט, הפגינו מול ישיבת הממשלה השבועית כמדי יום ראשון.

המאבק לשחרור גלעד שליט - כותרות אחרונות
יום הולדת שישי בשבי חמאס: גלעד שליט בן 25
נעם שליט לנתניהו: "גם את הרעות אתה מתכוון להפריט?"
הוריו של גלעד שליט: "לא שוכחים את יום הולדתך"
מאות השתתפו בקבלת שבת לציון יום הולדתו של גלעד
דיווח: "המשא ומתן לשחרור גלעד שליט הופסק"

הפגנה של גלעד שליט מחוץ לישיבת הממשלה, אוגוסט 2011. עומר מירון
אביבה שליט בהפגנה למען שחרורו של גלעד שליט, הבוקר/עומר מירון

זו "הרגשה לא טובה", אמר הבוקר נעם שליט לוואלה! חדשות. שליט התייחס לפרסומים האחרונים בדבר המגעים לשחרור בנו ואמר כי "אחרי כל כך הרבה שנים מעניין אותנו תוצאות והצלחות, לא מגעים. לצערי אם היו תוצאות לא היינו עומדים פה היום".

שליט סיפר על המשך הצעדים שיינקטו במסגרת המאבק לשחרור בנו ואמר, כי "במסגרת הפעילות הבינלאומית שלנו נצא לניו יורק לפני כינוס העצרת הכללית כדי לדרוש ממדינות העולם שכשהן עומדות להצביע בעד הכרה במדינה פלסטינית לאו"ם קודם כל הן חייבות להפסיק לבצע פשע מלחמה ברשות הפלסטינית".

בואו לצפות בפייסבוק בקליפ יום ההולדת של גלעד שליט, עם תמונות ילדות שלו

הפגנה של גלעד שליט מחוץ לישיבת הממשלה, אוגוסט 2011. עומר מירון
ההפגנה למען שחרורו של גלעד שליט, הבוקר/עומר מירון

שליט התייחס ליום ההולדת של בנו ואמר: "אנחנו רק יכולים להתנצל על זה שבכל שנה מגיע התאריך הזה ואנחנו לא מצליחים בעצם להחזיר לו את חירותו ואת החופש שלו, שזה מה שחשוב. הרי הוא לא זקוק למתנות ביומולדת, הוא רק זקוק לחירותו. הזכרונות מתעמעמים באינטנסיביות של השנים האחרונות, של העשייה והמאבק. הם בהחלט מתעמעמים".

מלבד ההפגנה מול ישיבת הממשלה, הפגינו גם אנשי מילואים מעמותת "רעות" מול מעבר כרם שלום וכן מול מעבר ארז בדרישה לשחרר את הגלעד.

יו"ר מטה המאבק שמשון ליבמן סיפר על התמודדות המשפחה עם יום הולדת נוסף שבנם חוגג בשבי: "המשפחה נאבקת, לא מפסיקה להיאבק ולא יכולה להרשות לעצמה להתייאש. הם עצובים מאוד. להיות ביום הולדת שישי בלי לדעת מה קורה אתו, בלי לדעת אם הוא חולה או לא חולה, אוכל או לא אוכל. אין יותר מילים מאשר להגיד את המילה עצובים, שזה הכי פתטי להגיד. כל הורה מבין את זה. זה חולשה ערכית שמעמיקה את הסדק החברתי בחברה הישראלית שלדעתי הולכת ומשמיטה מתחת לרגליה את הבסיס שמחזיק אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully