וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של גלעד שליט: "לא שוכחים את יום הולדתך"

במכתב פתוח, כתבו ההורים לבנם על המאבק המתמשך לשחרורו, המחאה החברתית ועל "אזלת היד של הממשלה". "אנחנו מנסים לאחוז בחיים למרות שחיינו השתנו ללא היכר", כתבו ההורים

לרגל יום ההולדת השישי שיחגוג בשבי, כתבו נעם ואביבה שליט, הוריו של החייל החטוף גלעד שליט, מכתב פתוח לבנם שנמצא בשבי כבר 1,890 ימים.

"גלעד שלנו היקר", כתבו, "בשמש הקופחת מעל, על המדרכה סמוך לביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אנו מנסים לעכל את העובדה שכבר 1,890 יום עברו ואתה עדיין לא עמנו. כבר מעל שנה שאנו נמצאים פה על המדרכה, מנסים בכל כוחנו, בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לשבור את קיר האטימות הנמצא בינינו לבין אלו שעדיין לא שוכנעו כי אחרי כל כך הרבה ימים, חודשים ושנים, אחרי כל כך הרבה טעויות, אחרי כל כך הרבה אזלת יד - הגיעה העת להשיב אותך הביתה".

ההורים סיפרו לבנם על מאבקם לשחררו וכתבו: "אנחנו פה. לא ויתרנו, לא הרמנו ידיים, לא נכנענו, לא נשברנו. ואנחנו לא לבד. גלעד יקירנו, רבים מהאנשים שאתה לא מכיר, שמעולם לא פגשת, חושבים כמונו, שלא ייתכן שכאשר אנחנו מדברים על סולידאריות חברתית, ועל חוסן לאומי, ועל חוזק ואמונה במדינה, נפקיר אותך לגורלך, ימים על ימים בודד ונטוש במרתפי החמאס כבר למעלה מחצי עשור".

בני הזוג שליט כתבו לבנם גם על המחאה החברתית הגואה ובתוכה גם על המשך המאבק הציבורי לשחרורו: "בקיץ שעבר עשרות אלפי בני אדם צעדו למענך, מתוך אמונה שזה יניע את תהליך שחרורך. הקיץ הזה עשרות אלפי בני אדם צעדו ברחובות הערים במחאה ובקריאה לצדק חברתי, לזכות הציבור לחיות ולהתפרנס בכבוד, ואנחנו, ורבים איתנו צירפנו לקריאה הזו את הדרישה לזכותך לחיות, זכותך הכל כך אנושית ובסיסית – לחופש, לחירות".

הפגנה של תלמידים בהרצליה למען שחרורו של גלעד שליט, מרץ 2011. אורי לנץ
"בקיץ שעבר עשרות אלפי בני אדם צעדו למענך, מתוך אמונה שזה יניע את תהליך שחרורך"/אורי לנץ

הוריו של גלעד המשיכו וכתבו: "גלעד היקר שלנו, אנחנו יודעים שכל יום שעובר הוא יום של סיוט נוסף, יום של סבל בלתי אפשרי, ימים ולילות של מחנק ובדידות אין קץ. אבל אתה חייב להאמין שאנחנו לא שוכחים אותך, לא שוכחים את העובדה שביום ראשון הקרוב תהיה בן 25, שזהו יום ההולדת השישי שלך בשבי, שיותר מחמישית חייך הצעירים 'בילית' במרתף, בבור של החמאס".

בני הזוג שליט סיפרו לבנם על חיי המשפחה בתקופה האחרונה: "אנחנו מנסים לאחוז בחיים למרות שחיינו השתנו ללא היכר, אחיך, יואל, סיים לא מכבר את לימודיו בטכניון, והדס אחותך הצעירה מסיימת בימים אלו את שירותה הצבאי. ולמרות שהאירועים האלו אמורים להיות שמחים ומאושרים אנחנו עצובים כי ממך נמנעים כל הדברים הללו".

השניים תקפו גם את התנהלות הממשלה בכל הנוגע לשחרור בנם: "ככל שעוברים הימים דאגתנו לבריאותך ולחייך הולכת וגוברת. הודעות ממוחזרות וחבוטות יצאו קרוב לודאי מלשכת ראש הממשלה בנוסף למאמרי פרשנות מלומדים של "מומחים" לטרור מטעם השלטון ומטעם עצמם, הודעות אשר יאמרו 'עושים הכול' (5 שנים של 'עושים הכול') וימשיכו להלך אימים על הציבור כאילו שעסקת שחרורך תחזיר את הטרור למדינת ישראל. כאילו שהפקרתך לגורלך בעזה תמנע עשרות ואף מאות הרוגים עתידיים. לצערנו, גם כשאתה שם, הפיגועים הקטלניים והניסיונות לפגע לא פוסקים. הקרבתך לא משנה את המצב הרגיש והבלתי יציב ממילא במדינה הקטנה שלנו".

את המכתב הם חתמו במילים: "אוהבים מאוד ואין סוף געגועים, אמא ואבא".

עוד על המאבק לשחרור גלעד שליט
דיווח: "המשא ומתן לשחרור גלעד שליט הופסק"
בכירי חמאס: "צופים התפתחות חיובית בעסקת שליט"
למען גלעד: הרב עובדיה בירך את נעם ואביבה שליט

(עדכון ראשון: 21:40, 25.08.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully