וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "המשא ומתן לשחרור גלעד שליט הופסק"

ניר יהב

18.8.2011 / 8:07

לאחר שבמהלך השבוע פורסם כי ישנה התקדמות בדיונים על העסקה לשחרור החייל החטוף, מדווח העיתון "אל חיאת" כי הצדדים לא הגיעו להסכמות. עוד דווח כי ייתכן וייערך סבב שיחות נוסף בהמשך

המשא ומתן בין ישראל לחמאס בקהיר לגיבוש עסקת שליט הופסק, לאחר שלא הושגו הסכמות בין הצדדים – כך דיווח הבוקר (חמישי) גורם מצרי בכיר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, הצדדים הקשיחו את עמדותיהם בסבב האחרון ולכן השיחות נכשלו. עוד אמר כי סבב שיחות נוסף, שהיה צפוי להיערך באמצע השבוע הבא, ייערך במועד אחר, שטרם נקבע. עוד דווח כי מצרים תפעל לגיבוש רעיונות שיאפשרו את השלמת העסקה.

"הן ישראל והן חמאס הקשיחו את העמדות משום שהם רצו להשיג כמה שיותר השגים", אמר הגורם המצרי. "הם ניהלו משא ומתן ובמקביל בדקו מה הציבור שלהם חושב. לא הגענו לרמה שניתן לומר שהמגעים הבשילו לכדי השלמת העסקה". לדבריו, מצרים החליטה לדחות את מועד סבב המשא ומתן הבא עד ששני הצדדים ירככו את עמדותיהם. "במהלך התקופה הזו נבחן את מה ששמענו מהצדדים וננסה להציג רעיונות חדשים ופשרות".

על פי הדיווח, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שהגיע לקהיר כדי להשתתף בשיחות, נפגש אתמול עם ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוראד מוואפי, וכי השיחות ביניהם היו "חיוביות וקונסטרוקטיביות". עוד דווח כי משעל הביע רצון להגיע לעסקה עם ישראל: "משעל ומשלחתו אמרו כי הם תומכים בעסקה וכי ישקיעו את מירב המאמצים כדי לקדמה באופן שהיא תענה על דרישות חמאס". עוד דווח כי השיחות עם משעל ומשלחתו לא נגעו לפרטי העסקה.

מקורות פלסטינים מסרו השבוע לעיתון הלונדוני, כי הצד הישראלי, בראשותו של דוד מידן, החל להתגמש לקראת הסכמה על סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, בהם גם אסירים שהינם ערבים ישראלים, אך לאחר מכן הכחישו הפלסטינים את הדיווח והבהירו כי ישראל לא הסכימה לשחרור ערבים ישראלים.

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר את הדיווחים בשבוע האחרון לגבי ההתגמשות הישראלית ואמר בראיון ל"רדיו ללא הפסקה" כי "יש גרעין של עובדות מאחורי השמועות על שחרורו של גלעד שליט".

בואו לדבר בפייסבוק על עסקת שליט

עוד על המשא ומתן לשחרור גלעד שליט:
בכירי חמאס: "צופים התפתחות חיובית בעסקת שליט"
ברק: "יש גרעין של אמת בשמועות על עסקת שליט"
"משעל ידון עם ראש המודיעין המצרי בעסקת שליט"
"ירושלים התנגדה לשחרר ערבים ישראלים בעסקת שליט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully