וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משעל ידון עם ראש המודיעין המצרי בעסקת שליט"

ניר יהב

17.8.2011 / 8:31

העיתון הלונדוני "אל-חיאת" מדווח כי משלחת חמאס, בראשה עומד יו"ר הלשכה המדינית של הארגון, תדון בקהיר בעסקת חילופי השבויים. עוד דווח, כי הוסכם שהזרוע הצבאית תנהל את המגעים

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, והמשלחת שבראשה הוא עומד צפויים להיפגש היום בקהיר עם ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוראד מוואפי, ולדון עימו בעסקת שליט – כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. במקביל, דווח כי ההנהגה המדינית מסכימה שהזרוע הצבאית, בראשות אחמד ג'עברי, היא זו שתנהל את המגעים.

עסקת שליט - כותרות אחרונות:
חמאס: ”ישראל מגלה גמישות בעסקה לשחרור שליט”
ברק: ”יש גרעין של אמת בשמועות על עסקת שליט”
העסקה לשחרור שליט: חאלד משעל הגיע לשיחות בקהיר

מקורות פלסטינים המוגדרים 'מהימנים' אמרו לעיתון כי למרות שהנהגת חמאס בדמשק קיבלה החלטה שיש לגבש בהקדם עסקה עם ישראל כדי לשחרר כמה שיותר אסירים פלסטינים, היא גם הטילה על הזרוע הצבאית של הארגון לנהל את המגעים לגיבוש עסקה.

"יש הסכמה בתוך חמאס – הן בזרוע הפוליטית והן בצבאית – שיש צורך לשחרר כמה שיותר אסירים 'כבדים' היושבים במאסרי עולם במסגרת עסקת שליט", אמרו המקורות. הם הוסיפו וציינו כי הארגון "דבק בעמדתו ואין בכוונתו לשנותה" שכן לדבריהם, "שליט לא ישוחרר אם ישראל לא תיענה לדרישות חמאס".

על רקע הדיווחים על משא ומתן המתנהל בקהיר, בחמאס אישרו אתמול כי ישראל מגלה גמישות נוכח דרישותיהם במגעים לגיבוש עסקת שליט. בכיר חמאס אוסמה חמדאן, האמון על קשרי החוץ של הארגון, פרסם הודעה, בה אמר כי ישראל "מגלה גמישות ברורה אל מול העמידה העיקשת של חמאס על דרישותיו". לדבריו, המתווך הגרמני מנסה לגבש עסקה ומצרים "משקיעה מאמצים רבים" כדי לסייע בכך.

חאלד משעל הגיע אתמול לקהיר בראשות משלחת של בכירי הארגון כדי להשתתף במשא ומתן לגיבוש העסקה, כמו גם לשיחות עם בכירים מצרים על נושאים אחרים. מקורות פלסטינים מסרו אתמול לעיתון הלונדוני "אל-חיאת" כי הצד הישראלי, בראשותו של דוד מידן, החל להתגמש לקראת הסכמה על סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, בהם גם אסירים שהינם ערבים ישראלים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully