וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה לשחרור שליט: חאלד משעל הגיע לשיחות בקהיר

ניר יהב

16.8.2011 / 15:47

ראש הלשכה המדינית של חמאס הגיע לקהיר במסגרת סבב שיחות שלישי בין ישראל לחמאס בסוגיית החייל החטוף. הבוקר דווח כי הצד הישראלי החל להתגמש בסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הגיע בצהריים (שלישי) לקהיר בראשות משלחת של בכירי הארגון כדי להשתתף במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בהודעה מטעם חמאס נמסר כי "משלחת של בכירי חמאס בראשות משעל הגיעה לבירת מצרים היום בבוקר לביקור רשמי, במהלכו ייפגשו עם בכירים מצרים וידונו עימם בהתפתחויות הנוגעות לזירה הפלסטינית ולנושא הפיוס הפנים-פלסטיני". במשלחת חברים סגנו, מוסא אבו מרזוק ובכירי הלשכה המדינית סאמי חאטר, ניזאר עוודאללה ומוחמד נסר.

מקורות פלסטינים מסרו הבוקר לעיתון הלונדוני "אל-חיאת" כי הצד הישראלי, בראשותו של דוד מידן, החל להתגמש לקראת הסכמה על סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, בהם גם אסירים שהינם ערבים ישראלים. העיתון דיווח כי מאז החל המשא ומתן ישראל סירבה להתגמש בסוגיית שחרורם של ערביי ישראל. המקורות הוסיפו כי חלה התקדמות גם בסוגיית גירוש האסירים: "הוסכם על הפחתת מספר האסירים שיגורשו מתוך אלה שישוחררו".

עוד על המגעים לשחרור גלעד שליט
ברק: "יש גרעין של אמת בשמועות על עסקת שליט"
"רמטכ"ל חמאס ומתאם עסקת שליט פותחים במו"מ עקיף"
עסקת שליט: רמטכ"ל חמאס ועמוס גלעד שהו יחד בקהיר
בכירי חמאס: "צופים התפתחות חיובית בעסקת שליט"

אבו מרזוק, אמר בעבר ל"אל-חיאת" כי הבעייתיות במשא ומתן נובעת מסוגיית שחרורם של אסירים בעלי תקופות מאסר ארוכות. בכיר חמאס בעזה, אוסמה חמדאן, אמר לעיתון כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מוכן לשלם את המחיר הנדרש בעבור העסקה והדגיש כי העסקה לעולם לא תסתיים ללא המחיר הנדרש. לדברי חמדאן, המחיר הנדרש הוא מחיר הגיוני ולא גבוה.

שר הביטחון אהוד ברק התייחס אף הוא לדיווחים על סבב השיחות הנוכחי בנושא עסקת שליט. בראיון ל"רדיו ללא הפסקה", אמר ברק, כי "יש גרעין של עובדות מאחורי השמועות על שחרורו של גלעד שליט".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully