וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת שישי בשבי חמאס: גלעד שליט בן 25

בני משפחתו וחבריו של החייל החטוף ינסו לחסום היום מעבר משאיות בכרם שלום ויקיימו עצרת סמוך למעבר ארז בקריאה לשחרורו. נעם שליט: "האם מנהיגינו מתכוונים להפריט גם את ערך הרעות?"

יום הולדת עצוב: בני משפחה ופעילים במטה לשחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט, מציינים היום (ראשון) את יום הולדתו ה-25 - יום הולדת שישי בשבי חמאס. לציון היום מתכוונים פעילים במטה לחסום מעבר משאיות בכרם שלום, סמוך למקום שממנו נחטף שליט לרצועת עזה. בהמשך יצעדו הפעילים מצומת יד מרדכי לכיוון מעבר ארז, ויקיימו ליד המעבר עצרת בקריאה לשחרורו.

1,889 יום בשבי חמאס - עדכונים אחרונים על גלעד שליט
נעם שליט לנתניהו: "גם את הרעות אתה מתכוון להפריט?"
הוריו של גלעד שליט: "לא שוכחים את יום הולדתך"
מאות השתתפו בקבלת שבת לציון יום הולדתו של שליט
דיווח: "המשא ומתן לשחרור גלעד שליט הופסק"

דיווח במצרים: עסקת שליט - בתוך שעות. רויטרס
יותר מחמש שנים בשבי. גלעד שליט/רויטרס

נועם שליט, אביו של החייל החטוף, התייחס אמש לשביו הממושך של בנו. בעצרת שנערכה בתל אביב במחאה על יוקר המחיה ומצוקת הדיור, אמר האב: "אחרי למעלה מחמש שנים, כאשר ברור לחלוטין שכל יום שעובר הוא בבחינת גזירת מוות על בננו, ראש הממשלה, בנימין נתניהו - אתה חייב לגלות אומץ ואחריות ולהחזיר את גלעד הביתה". דבריו של שליט זכו לתשואות רמות מצד הקהל שנאסף בפינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך בעיר.

נועם שליט הוסיף כי "צדק חברתי, הוא בהחלט גם השבת הערכים שעליהם התחנכו דורות של לוחמים - אין משאירים חייל צה"ל מאחור! האם מנהיגינו שכחו ערכים אלה? הרעות, הערבות ההדדית. האם גם את הערכים הללו מתכוונים להפריט?"

הוריו של גלעד שליט פרסמו ביום חמישי מכתב שממוען לבנם, לקראת יום הולדתו החל היום. "גלעד היקר שלנו, אנחנו יודעים שכל יום שעובר הוא יום של סיוט נוסף, יום של סבל בלתי אפשרי, ימים ולילות של מחנק ובדידות אין קץ", כתבו ההורים והוסיפו: "אבל אתה חייב להאמין שאנחנו לא שוכחים אותך, לא שוכחים את העובדה שביום ראשון הקרוב תהיה בן 25, שזהו יום ההולדת השישי שלך בשבי, שיותר מחמישית חייך הצעירים 'בילית' במרתף, בבור של חמאס".

עצרת מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
נעם שליט ליד דפני ליף בעצרת בתל אביב, אמש/דרור עינב

הוריו של שליט סיפרו לבנם על חיי המשפחה בתקופה האחרונה: "אנחנו מנסים לאחוז בחיים אף שחיינו השתנו ללא הכר. אחיך יואל סיים לא מכבר את לימודיו בטכניון, והדס אחותך הצעירה מסיימת בימים אלו את שירותה הצבאי. ולמרות שהאירועים האלו אמורים להיות שמחים ומאושרים אנחנו עצובים כי ממך נמנעים כל הדברים הללו".

נעם ואביבה שליט גם תקפו גם את התנהלות הממשלה בכל הנוגע לשחרור בנם: "ככל שעוברים הימים, דאגתנו לבריאותך ולחייך הולכת וגוברת", כתבו ההורים. "הודעות ממוחזרות וחבוטות ייצאו קרוב לודאי מלשכת ראש הממשלה בנוסף למאמרי פרשנות מלומדים של 'מומחים' לטרור מטעם השלטון ומטעם עצמם, הודעות אשר יאמרו 'עושים הכול' (5 שנים של 'עושים הכול'), וימשיכו להלך אימים על הציבור כאילו שעסקת שחרורך תחזיר את הטרור למדינת ישראל. כאילו הפקרתך לגורלך בעזה תמנע עשרות, ואף מאות, הרוגים עתידיים. לצערנו, גם כשאתה שם, הפיגועים הקטלניים והניסיונות לפגע לא פוסקים. קרבתך לא משנה את המצב הרגיש והבלתי יציב ממילא במדינה הקטנה שלנו".

ההורים חתמו את מכתבם במילים: "אוהבים מאוד ואין סוף געגועים, אמא ואבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully