וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בטורקיה: "לא שוללים התערבות בסוריה"

לפי גורמים בכירים בטורקיה, הנשיא עבדוללה גול הציב אולטימטום בפני הנשיא הסורי, בשאר אסד, לפיו אם האלימות מצד צבא סוריה תימשך, אסד לא יוכל לסמוך יותר על הברית עם טורקיה

"טורקיה אינה שוללת התערבות בינלאומית במשבר בסוריה, זאת אם שלטונו של הנשיא בשאר אסד לא יחדול משימוש באלימות נגד בני עמו", כך אמר היום (שבת) בכיר טורקי לעיתון "הורייט". המקור סיפר עוד, כי הנשיא הטורקי עבדוללה גול, שלח לנשיא הסורי מכתב באמצעות שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, ביום שלישי ובו "אולטימטום" לדמשק, לפיו אם האלימות מצד צבא סוריה תימשך, אסד לא יוכל לסמוך יותר על חברותה של טורקיה.

"עד לפני שמונה חודשים, ניסינו לשכנע את בנות בריתנו במערב לתת לאסד יותר זמן לביצוע רפורמות. אבל אם המשטר לא מקשיב לעצות חברתו ושכנתו וממשיך לפתוח באש לעבר בני עמו, המשטר הזה לא יכול להמשיך להיות חבר של טורקיה", הוסיף הגורם.

טנקים של צבא סוריה פושטים על העיר חמה, מתוך סרטוני חובבים שהועלו לאתר יוטיוב, 1 באוגוסט 2011. רויטרס
המשטר ממשיך לפתוח באש כלפי בני עמו. טנקים של צבא סוריה פושטים על העיר חמה/רויטרס

סיבה נוספת לכך שסבלנותו של השלטון בטורקיה כלפי שכנתה אוזלת, כפי שהגדיר זאת ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, היא התמיכה הגלויה של המשטר האירני כלפי השלטונות הסוריים. "סוריה כבר נשלטת על ידי מיעוט דתי שקרוב לרוב השיעי באירן. הקצנה נוספת של המתח עלולה להוביל לעימותים דתיים לא רק בסוריה, אלא גם בעירק, וטורקיה מרגישה לא בנוח עם זאת בעוד יש לה קרובים מכל הזרמים באיסלם בשני צידי הגבול שלה".

בתוך כך, ראש ממשלת טורקיה ארדואן שוחח ביום חמישי עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על האלימות בסוריה, והשניים הסכימו כי דרישות האזרחים בסוריה למעבר למשטר דמוקרטי חייבות לקבל מענה.

התפתחויות אחרונות בסוריה:
דו"חות מודיעין: "אירן תקים בסיס לצבא סוריה בלטקיה"
קלינטון לעולם: "נתקו הקשרים המסחריים עם סוריה"
"טורקיה מגייסת מילואים מחשש להסלמה בגבול עם סוריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully