וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה ממשיך בדיכוי: 27 נהרגו ברחבי המדינה

פעילי אופוזיציה דיווחו על פשיטות בחומס, שם נהרגו 19, וכן בחמה, בדיר א-זור ובעיירות ליד גבולות טורקיה ולבנון. אסד הודה בשיחה עם דיפלומטים: "נעשו טעויות" בהתמודדות עם המהומות

צבא סוריה ממשיך גם היום (חמישי) בפשיטות בערים ברחבי המדינה, במאמץ לדכא את ההתקוממות נגד השלטון. בין היתר, על פי דיווחי פעילי זכויות אדם במדינה, תקף הצבא בעיר חומס שבמרכז המדינה, בעיר הצפונית חמה (אליה חזרו הטנקים אחרי שיצאו ממנה אתמול), בעיר דיר א-זור שבמזרח המדינה (שהצבא סיים היום את ההתשלטות עליה), בעיירות במחוז אידליב שליד גבול טורקיה, ובעיירה קסיר שליד גבול לבנון.

פעילי אופוזיציה דיווחו לסוכנות הידיעות הגרמנית כי בסך הכל נהרגו בתקיפות מאז הלילה 27 בני אדם, 19 מהם בחומס. פעילים אחרים דיווחו לרויטרס ול-BBC על תשעה הרוגים בקסיר, בהם אשה ותינוק, ועל ניתוק כל אמצעי התקשורת בעיר. עוד דווח על מעצרים המוניים בערים השונות, ועל עשרות פצועים.

התקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
מקורות בממשל: ארה"ב תקרא בקרוב לאסד לפרוש
אחרי ש"חוסל": השר הסורי המודח הופיע בטלוויזיה
שלשום: כ-50 הרוגים בחמה ודיר א-זור

אתמול נועד בדמשק נשיא סוריה, בשאר אסד, עם סגני שרי החוץ של שלוש מחברות מועצת הביטחון של האו"ם - ברזיל, הודו ודרום אפריקה. בתום הפגישה, בה השתתף גם שר החוץ הסורי וואליד מועלם, פרסמו שלוש המדינות הועות לפיהן בפגישה הודה אסד כי "נעשו כמה טעויות" על ידי כוחות הביטחון, במהלך "ההתמודדות הראשונית" עם ההתקוממות במדינה, וכי "ננקטים צעדים כדי למנוע את הישנותן של טעויות כאלו". שלוש המדינות הוסיפו להודעה קריאה לשלטון הסורי "להפסיק באופן מיידי את השימוש באלימות".

אתמול הודיעה ארצות הברית על הרחבה נוספת בסנקציות שהיא מטילה על סוריה. עוזר מזכירת המדינה, דייוויד כהן, הודיע כי לרשימת הגורמים המוחרמים על ידי הממשל צורפו הבנק המרכזי הסורי ומפעילת התקשורת הסלולרית הגדולה במדינה. "הגופים הללו מסייעם לנשיא אסד בדיכוי בני עמו", הסביר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully