וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בסוריה נמשך: כ-50 נהרגו בפשיטות הצבא

טורקיה איימה כי בשאר אסד עלול "לגמור כמו קדאפי", אך הנשיא הסורי בשלו: 26 בני אדם נהרגו בפשיטות הצבא בעיר חמה, בהם שתי ילדות. 21 פעילים נהרגו בפשיטות נוספות ברחבי המדינה

כוחות הביטחון הסוריים הרגו היום (שלישי) כ-50 מתנגדי משטר בעיר חמה, בדיר אזור ובעיר ביניש, הסמוכה לגבול הטורקי – כך דיווחו ארגוני זכויות אדם לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, 26 בני אדם נהרגו מאש כוחות שריון בחמה, בהן גם שתי ילדות בנות אותה משפחה, בגילאי 6 ו-11. ארבעה נוספים נהרגו בביניש. לפני כן דווח על 17 בני אדם שנהרגו בעיר המזרחית דיר-אזור, בהם מנהל הצבא פעילות רחבה מאז סוף השבוע.

עוד על המהומות בסוריה
"טורקיה הזהירה את אסד: 'שלא תגמור כמו קדאפי'"
אסד בלחץ: הדיח שר ההגנה ומינה הרמטכ"ל במקומו
סעודיה מחזירה השגריר מדמשק: "די לדיכוי האלים"

ההרג ההמוני במדינה נמשך למרות הלחץ הגובר על סוריה בקהילה הבינלאומית. טורקיה, שמיצבה עצמה כאחת המבקרות הבולטות של האלימות שמפעיל משטר אסד העבירה מסר חריף לדמשק. מקור דיפלומטי אמר היום לעיתון הטורקי "הורייט" כי שר החוץ של טורקיה אחמט דאווט-אולו, המבקר בדמשק, מסר לנשיא בשאר אסד כי "גורלו יהיה כגורלו של שליט לוב מועמר קדאפי אם לא יפסיק לרצוח את עמו".

טנקים של צבא סוריה פושטים על העיר חמה, מתוך סרטוני חובבים שהועלו לאתר יוטיוב, 1 באוגוסט 2011. רויטרס
אסד לא נרתע. טנקים פועלים בעיר חמה/רויטרס

המקור הוסיף כי שר החוץ הטורקי דרש מאסד להפסיק את פעולותיו הצבאיות בערי סוריה באופן מיידי, "אחרת טורקיה תכריז כי היא רואה באסד מנהיג בלתי-לגיטימי". השניים נפגשו בשעות הצהריים.

גורם בכיר במשרד החוץ הטורקי אמר לעיתון כי פגישה מעין זו נערכה "בפעם האחרונה", וכעת ייקבע גורל היחסים בין המדינות - עד לאחרונה ידידות קרובות - כאשר טורקיה תחליט אם לנתקם. "עמדתה של טורקיה כלפי המצב תשפיע על הצעדים הבינלאומיים שיינקטו נגד סוריה. אינני מעריך שתיפתח מערכה צבאית נגד סוריה, כפי שקורה בלוב, שכן הכיוון הרצוי הוא הטלת אמברגו וסנקציות עליה", הוסיף.

שר ההגנה שהוחלף התנגד לטבח?

בתוך כך, מתרבים סימני השאלה סביב השינויים בצמרת הביטחונית בדמשק. אתר האופוזיציה הסורי "ניו סוריה" דיווח הבוקר כי שר ההגנה הסורי, הגנרל עלי חביב, שרק אתמול הודח מתפקידו, נמצא מת בביתו היום בבוקר. לטענת מקורות האתר, הגנרל חביב נרצח על ידי אנשיו של הנשיא, בשאר אסד, בעוד שהוא מצטט את הטלוויזיה הרשמית במדינה הטוענת כי הוא מת מוות טבעי.

לטענת האתר, הטלוויזיה הסורית דיווחה כי חביב היה אדם חולה זה זמן רב ובאחרונה הידרדר מצבו הבריאותי. עם זאת, סוכנויות הידיעות הרשמיות בסוריה לא דיווחו על כך דבר. יצוין עוד, כי לדיווח אין אישור מכל מקור אחר.

בתוך כך, העיתון הלונדוני, "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר כי חביב היה מהמתנגדים הבולטים לפעולות הצבאיות בחמה. לפי הדיווח, המסתמך על מקורות דיפלומטיים מערביים, "כניסת כוחות לחמה נמנעה יותר מפעם אחת בשל התנגדותו של השר". לדברי המקורות, פיטוריו של חביב הם תוצאה של חילוקי דעות באשר לניהול המשבר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully