וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מחזירה השגריר מדמשק: "די לדיכוי האלים"

המלך עבדאללה קרא לנשיא אסד לחדול מאלימות כלפי המפגינים ולכונן בסוריה רפורמות דמוקרטיות: "על דמשק לבחון צעדיה לפני שתידרדר לתהום". גינויים לסוריה מהליגה הערבית ומזכ"ל האו"ם

מלך סעודיה, עבדאללה בן עבד אל-עזיז, אמר הלילה (שני) כי על נשיא סוריה, בשאר אסד, לשים לאלתר קץ לדיכוי האלים של המפגינים נגד שלטונו. בהודעה רשמית מטעמו, ששודרה ברשת "אל-ערביה", גינה המלך בחריפות את סוריה, וקרא לכונן בה רפורמות דמוקרטיות שאינן סתם הבטחות, אלא "רפורמות מעשיות".

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
אתמול: 57 נהרגו, מהם 38 בדיר א-זור
סוריה: ”עד סוף השנה ייערכו בחירות חופשיות”
סוכנות הידיעות בסוריה: ”המפגינים מקבלים כסף”

המלך אף הודיע כי הוא משיב לארצו את השגריר מדמשק, במחאה על מעשי האלימות שמבצע הצבא הסורי. "ערב הסעודית אינה יכולה לקבל בשום צורה את האירועים בסוריה", אמר המלך, "על דמשק לבחון היטב את צעדיה, לפני שתידרדר לתהום שאין ממנו מוצא".

אתמול נמשכה שפיכות הדמים ברחבי המדינה. לפחות 57 אזרחים סורים נהרגו במתקפות של הצבא, במטרה לדכא את ההפגנות נגד שלטונו של הנשיא אסד. מתוך ההרוגים, 38 נהרגו בעיר דיר א-זור ו-13 נהרגו בעיר חולה הסמוכה לחומס. "אלו נתונים ראשוניים בלבד", אמר לרויטרס סוהייר אל-עטאסי, פעיל בארגון האופוזיציה "איגוד תיאום המהפכה הסורי" בשיחת טלפון מדמשק. "מניין הקורבנות עולה משעה לשעה".

שגריר ארה"ב: "סורים עמם נפגשתי עצורים או מתים"

הליגה הערבית גינתה אתמול את הדיכוי האלים של ההפגנות בסוריה. המזכ"ל, נביל אל-ערבי, אמר כי הנשיא אסד חייב לחדול מיד ממעשי האלימות, והביע "דאגה רבה" ממתקפת הצבא הסורי על הערים חמה ודיר א-זור, בהן דווח על טבח במאות תושבים.

גם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, חזר היום על קריאתו לאסד לחדול משימוש באלימות נגד אזרחים בארצו. בדברים שאמר ביפן, התייחס באן לשיחת הטלפון התקיפה שקיים עם אסד בסוף השבוע. "אני מקווה שהוא ייקח את הדברים ברצינות וינקוט בצעדים הנחוצים כדי לכבד את בני עמו", אמר.

אתמול שב לדמשק שגריר ארה"ב, רוברט פורד, אחרי כמה ימים של התייעצויות בוושינגטון, בעקבות ההגבלות שהטילו עליו שלטונות סוריה לנוכח התמיכה שהביע במתקוממים. לפני צאתו התראיין פורד לרשת ABC, ואמר מילים קשות על הדיכוי "הגרוטסקי", לדבריו, של העם הסורי בידי המשטר. "ממש לא אכפת לי שאני מכעיס את דמשק", הבהיר. "אנחנו חייבים להראות את הסולידריות שלנו עם המפגינים שוחרי השלום". בהתייחסו לביקורו בעיר חמה, שעורר את חמת השלטונות, הבהיר כי "אעשה זאת שוב מחא אם אצטרך. אני אמשיך לנוע במדינה, איני יכול לעצור". פורד הוסיף כי הוא "מאוד מודאג באופן אישי" לגורלם של כמה אנשים שפגש, "שהם עכשיו עצורים או מתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully