וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד ממשיך בדיכוי: 57 נהרגו, מהם 38 בדיר א-זור

אחרי כיבוש חמה ועל רקע ההבטחות ל"בחירות חופשיות", ממשיכים טנקי צבא סוריה בפשיטות. השבוע יבקר בסוריה שר החוץ הטורקי, ויעביר "מסר תקיף". אסד: "נמשיך ברפורמה, נטפל בעבריינים"

סרטון חובבים מדיר א-זור, שהועלה אתמול לרשת

מכונת הדיכוי של בשאר אסד אינה עוצרת: אחרי שהשלימו בסוף השבוע את ההשתלטות על מעוזי ההתנגדות בעיר חמה, ושעות ספורות בלבד אחרי ששר החוץ ואליד מועלם הבטיח "בחירות חופשיות בתוך שנה", עברו הטנקים של צבא סוריה ליעד הבא, ופשטו לפנות בוקר (ראשון) על העיר דיר א-זור שבמזרח המדינה.

לפי דיווחי פעילי זכויות אדם, לפחות 38 בני אדם נהרגו היום בעיר, מתוך 57 בני אדם בסך הכל שנהרגו היום ברחבי המדינה בפשיטות הצבא. "אלו נתונים ראשוניים בלבד", אמר לרויטרס סוהייר אל-עטאסי, פעיל בארגון האופוזיציה "איגוד תיאום המהפכה הסורי" בשיחת טלפון מדמשק. "מניין הקורבנות עולה משעה לשעה".

לפי הדיווחים, מאות טנקים ומשוריינים פשטו מכל עבר לפני הזריחה על דיר א-זור, העיר הגדולה במזרח סוריה שבה כחצי מיליון תושבים, אחרי שכבר אתמול החלו להפגיז אותה. "כמה שכונות בעיר מופגזות", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית ראמי עבד א-רחמן מ"הארגון לפיקוח על זכויות אדם בסוריה", והוסיף כי רבים מתושבי העיר נמלטים ממנה, בעוד החיילים עוצרים עשרות. מ"וועדות התיאום המקומיות" (גוף המעורב בארגון ההפגנות ברחבי סוריה), נמסר כי הטנקים נכנסו מתשעה כיוונים שונים, ובעיר נשמעים "פיצוצים חזקים מאוד".

גם ביתר חלקי סוריה ממשיכים כוחות הביטחון בדיכוי ההתקוממות. לדברי עבד א-רחמאן, 25 טנקים פשטו היום גם על העיר חולה שבמרכז המדינה, והרגו לפחות 13 בני אדם. מספר ההרוגים, הוסיף, צפוי לעלות, שכן רבים נפצעו באורח קשה. הרוגים נמנו גם בעיר אידליב ובמקומות נוספים.

המצב בסוריה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
הטלוויזיה הסורית: "המרד בחמה דוכא לגמרי"
סוריה: "עד סוף השנה ייערכו בחירות חופשיות"
סוריה: רבבות הפגינו ביום שישי הראשון של הרמדאן
סוכנות הידיעות בסוריה: "המפגינים מקבלים כסף"
עדויות מהטבח בחמה: "הצבא שוחט תושבים כמו כבשים"

אחרי שבועות של דחיות: באן הצליח לדבר עם אסד

בתוך כך, הודיע היום נשיא טורקיה, עבדוללה גול, כי שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, יגיע מחרתיים לביקור בסוריה, במהלכו יעביר "מסר תקיף וברור" לנשיא אסד, בנוגע לדיכוי הברוטלי של המפגינים. בתגובה להודעה הטורקית, תקפה יועצתו של אסד, בותיינה שעבאן, את עמדתה של טורקיה, וגינתה אותה על כך שלא גינתה את הרג המפגינים והחיילים בידי "טרוריסטים", כפי שגורסים שלטונות סוריה. "שר החוץ הטורקי ישמע מאיתנו דברים עוד יותר תקיפים", אמרה שעבאן.

ועוד בחזית הדיפלומטית, אמש התקשר מזכ"ל האו"ם, באן-קי מון, לנשיא אסד, ותבע ממנו לחדול מהרג האזרחים. על פי דובר של האו"ם, באן "הביע בשיחה את הדאגה העמוקה השוררת בקהילה הבינלאומית לנוכח האליימות הגוברת בסוריה בימים האחרונים". זו התקשורת הראשונה זה חודשים בין השניים, לאחר שאסד סירב שוב ושוב לקבל את שיחותיו של המזכ"ל.

אסד עצמו התייחס היום בכמה מילים למצב בארצו, בדברים שאמר בפגישה עם שר החוץ הלבנוני, עדנאן מנסור. לפי דיווח סוכנות הידיעות הסורית הממלכתית SANA, במהלך הפגישה הבהיר אסד כי "סוריה תמשיך ללכת בדרך הרפורמות בצעדים יציבים". עוד אמר כי השלטונות יטפלו "באלו שמפרים חוק בכך שהם חוסמים את הכבישים, סוגרים את הכניסות לערים ומפחידים את התושבים". לדבריו, על המדינה "להגן על ביטחון האזרחים ועל חייהם".

עדכון ראשון: 14:30

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully