וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הידיעות בסוריה: "המפגינים מקבלים כסף"

ניר יהב

6.8.2011 / 15:21

סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה ממשיכה לדבוק בגרסה לפיה המפגינים נגד משטר אסד מקבלים כסף על מנת להמשיך בהתקוממות. "הצבא כלל לא פעל בדיר-אזור, הטלוויזיה מראה שקרים"

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה הציגה היום (שבת), כמנהגה בחודשים האחרונים, את גרסתה לאירועי הימים האחרונים בדיר א-זור. מספר בכירים בעיר דיר א-זור, שם נהרגו עשרות בני אדם בימים האחרונים מאש כוחות הביטחון, טענו כי המפגינים מקבלים כסף כדי להפגין נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. לאור ניסיון העבר, לא מן הנמנע שהשלטונות בסוריה כפו על אותם "בכירים" לומר את הדברים הללו כדי לנקות את השלטונות מאשמה.

לטענת אותם "בכירים", שצוטטו בסוכנות הידיעות, בעיר קיימים גורמים המעודדים אלימות, מסרבים לנהל דיאלוג עם המשטר ומסייעים לחמושים "לאחר שקיבלו סכומי כסף גדולים למטרה זו". אותם בכירים קראו לצבא להתערב באופן מיידי על מנת לשים קץ לפעילותם של "ארגוני הטרור החמושים".

עוד על האירועים האחרונים בסוריה:
הטלוויזיה הסורית: ”המרד בחמה דוכא לגמרי"
סוריה: רבבות הפגינו ביום שישי הראשון של הרמדאן
"הצבא בסוריה שוחט תושבים כמו כבשים"
מועצת הביטחון של האו"ם: גינוי סוריה, אולם בנוסח מרוכך

טנקים של צבא סוריה כובשים את מרכז חמה. רויטרס
"אנחנו בסוריה מאוחדים - צבא ועם". מתוך סרטון יו טיוב המציג טנקים בעיר חמה/רויטרס

אחד מאותם בכירים, חמוד פנאש, אמר לטלוויזיה הסורית: "קיימנו דיאלוג עם כל הגורמים בעיר. הצעירים בהתחלה הבינו וקיימו הפגנות שקטות, שבמהלכן לא אירע דבר. אלא שלאחר מכן, גורמים חיצוניים המקבלים מימון התערבו בעניינים".

לדבריו, אותם אלו שמקבלים כסף הם אלו שפועלים באלימות ומעוררים אנרכיה. עוד אמר כי אותם טרוריסטים "מטעים" את הציבור כשהם אומרים שהצבא פעל בעיר: "הצבא כלל לא פעל בדיר א-זור. מה שערוצי הטלוויזיה משדרים הם דברים שקריים וחסרי בסיס. הם רוצים לפגוע בסוריה אך לא נאפשר זאת. אנחנו בסוריה מאוחדים – צבא ועם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully