וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לעולם: "נתקו הקשרים המסחריים עם סוריה"

נוכח המשך הרג המפגינים בסוריה בידי כוחות הביטחון מטעם הנשיא אסד יצאה מזכירת המדינה האמריקנית בהתקפה חריפה על המשטר. עם זאת, קלינטון נמנעה מלקרוא לאסד להתפטר

מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, האיצה הערב (שישי) במדינות העולם לעצור את יחסי המסחר שלהן עם סוריה עקב הדיכוי האלים והרג האזרחים בידי כוחותיו של הנשיא, בשאר אל אסד, במהלך ההפגנות נגד משטרו. "אנחנו דוחקים במדינות שעדיין רוכשות נפט וגז סורי, במדינות שעדיין שולחות נשק לאסד, במדינות שתמיכתן הפוליטית והכלכלית מאפשרת לו להמשיך בהתנהגותו הברוטלית - להצטרף לצד הנכון של ההיסטוריה", אמרה קלינטון בראיון לרשת CBS. קלינטון התמקדה בדבריה ברוסיה, בסין ובהודו וקראה להטלת סנקציות על סוריה.

"הנשיא אסד איבד את הלגיטימיות להנהיג וברור שסוריה תהייה במצב יותר טוב בלעדיו", הוסיפה. עם זאת נמנעה קלינטון מקריאה מפורשת להתפטרותו של אסד – צעד עליו כבר החליט ככל הנראה ממשל אובמה לבצע בימים הקרובים. קלינטון אמרה כי היא סבורה שחשוב שהקריאה הזו תגיע לא רק מצד אמריקה, אלא מכל מדינות העולם. "ארצות הברית נזהרת על מנת שלא לתת תירוץ לאף אחד בתוך סוריה לטעון כי זהו מהלך שהמערב מנהל נגד דמשק", הסבירה. קלינטון אמרה עוד כי השגריר האמריקני בדמשק, רוברט פורד, העביר מסר ברור לממשלה הסורית בהימנעותו מהמפגש עם שר החוץ של סוריה וואליד מועלם.

עוד על האירועים האחרונים בסוריה:
אלפים יצאו להפגין בסוריה, לפחות 13 נורו למוות
"טורקיה מגייסת מילואים מחשש להסלמה בגבול עם סוריה"
ארה"ב וטורקיה נגד אסד: "לעצור שפיכות הדמים"

טנקים של צבא סוריה פושטים על העיר חמה, מתוך סרטוני חובבים שהועלו לאתר יוטיוב, 1 באוגוסט 2011. רויטרס
גם היום נמשכו העימותים האלימים בסוריה/רויטרס

בתוך כך, גם היום נמשכו העימותים האלימים בסוריה, כאשר אלפים יצאו לרחובותיה של העיר חמה בתום תפילות הרמדאן השבועיות, וקראו לאסד להתפטר. תושבי העיר דיווחו כי אנשי הצבא וכוחות הביטחון פתחו לעברם באש כדי לפזר את ההפגנות, וכי שני בני אדם נהרגו. הטלוויזיה הסורית, מנגד, שידרה תמונות של מתפללים מגיעים למסגדים ועוזבים אותם בשלווה, ודיווחה כי לא היו היום כל אירועים חריגים.

עדי ראייה דיווחו כי לפחות אחד עשר מתפללים נוספים נורו למוות כשהפגינו ברחבי המדינה: שניים בחלב, אחד בחומס, שלושה בפרברי דמשק ושניים במחוז אידליב. עימותים נוספים היו בדיר א-זור. עדי ראייה דיווחו שכוחות הביטחון ירו לעבר אלפי המפגינים שיצאו מהמסגד המרכזי בעיר בתום תפילות יום השישי. "חיילי המודיעין הצבאי כיוונו את נשקם לעבר המסגד, ופגעו במערכת האוורור המרכזית. רעש הכדורים נשמע בכל השכונה", סיפרו. "מתפללים ניסו לתפוס מחסה בסמטאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully