וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים יצאו להפגין בסוריה, לפחות 13 נורו למוות

13.8.2011 / 0:03

כוחות הביטחון הסורים המשיכו לירות באזרחים גם היום. אלפים יצאו לרחובות העיר חמה בתום תפילות הרמדאן השבועיות, והצבא פיזר אותם באלימות. גם בחלב, חומס ודמשק נורו מתפללים

על אף הקריאות הגוברות בימים האחרונים מצד ארצות הברית וטורקיה להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה, גם אמש (שישי) נמשכים העימותים האלימים במדינה. אלפים יצאו לרחובותיה של העיר חמה בתום תפילות הרמדאן השבועיות, וקראו לנשיא בשאר אסד להתפטר. תושבי העיר דיווחו כי אנשי הצבא וכוחות הביטחון פתחו לעברם באש כדי לפזר את ההפגנות, וכי שני בני אדם נהרגו. הטלוויזיה הסורית, מנגד, שידרה תמונות של מתפללים מגיעים למסגדים ועוזבים אותם בשלווה, ודיווחה כי לא היו היום כל אירועים חריגים.

עוד באותו נושא:
"טורקיה מגייסת מילואים מחשש להסלמה עם סוריה"
צבא סוריה ממשיך בדיכוי: 27 נהרגו ברחבי המדינה
ארה"ב וטורקיה נגד אסד: "לעצור שפיכות הדמים"

הפגנת ענק נגד השלטון, חמה, סוריה, 29 ביולי 2011. רויטרס
סוריה טוענת שלא היו היום אירועים חריגים. הפגנות בחמה/רויטרס

עדי ראייה דיווחו כי לפחות אחד עשר מתפללים נוספים נורו למוות כשהפגינו ברחבי המדינה: שניים בחלב, אחד בחומס, שלושה בפרברי דמשק ושניים במחוז אידליב. עימותים נוספים היו בדיר א-זור. עדי ראייה דיווחו שכוחות הביטחון ירו לעבר אלפי המפגינים שיצאו מהמסגד המרכזי בעיר בתום תפילות יום השישי. "חיילי המודיעין הצבאי כיוונו את נשקם לעבר המסגד, ופגעו במערכת האוורור המרכזית. רעש הכדורים נשמע בכל השכונה", סיפרו. "מתפללים ניסו לתפוס מחסה בסמטאות".

אסד, מצדו, מנסה אולי ליצור רושם של ריענון שורות בצמרת הביטחונית, כחלק מהרפורמות שהבטיח לכונן. הוא מינה אמש את פהד ג'אסם אל-פריג' לרמטכ"ל הצבא, והוא יחליף את דאוד רג'חה, שמונה לשר ההגנה במקומו של חביב. השר הקודם, עלי חביב, הודח - או התפטר מתפקידו, על רקע הדיכוי האלים של המהומות במדינה.

המערב מגנה את סוריה, אך חושש לקרוא לאסד להתפטר

מדינות המערב ממשיכות לגנות בעדינות את המתחולל בסוריה. אתמול שוחחו בטלפון נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אך עדיין נמנעו מלקרוא לאסד לוותר על כסאו. מהבית הלבן נמסר כי השניים הסכימו שדרישות האזרחים בסוריה להנהגת משטר דמוקרטי במדינה "חייבות לקבל מענה", ואמרו שיש לעצור לאלתר את האלימות בה נוקטים כוחות הביטחון. בהודעה נמסר כי "שני המנהיגים הביעו דאגה עמוקה בנוגע לשימוש שעושה המשטר הסורי באלימות נגד אזרחים, והביעו תמיכה בדרישות הלגיטימיות שמביע העם הסורי למעבר לדמוקרטיה".

עדכון ראשון: 17:18

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully