וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה מגייסת מילואים מחשש להסלמה בגבול עם סוריה"

לפי דיווח בעיתון טורקי, קצינים במילואים בצבא טורקיה נקראו לשוב לשירות כדי להיערך לכל תרחיש אפשרי בגבול עם סוריה. במקביל, האופוזיציה בסוריה נערכת להחרפת המאבק במשטר אסד

טורקיה נערכת להסלמה בגבול עם סוריה: העיתון הטורקי "זמאן" דיווח, כי קצינים במילואים בצבא טורקיה נקראו לשוב לשירות ויישלחו לאזור הגבול, כדי להיערך לכל תרחיש אפשרי. בין השאר מצוטטים בעיתון בכירים בממשל הטורקי, שהתייחסו לגל הפליטים המאסיבי הצפוי לזרום מסוריה לטורקיה. לדבריהם, מספר הפליטים הסורים שנכנסו לטורקיה עומד כעת על 7,239 – מצב המזכיר את מלחמת המפרץ בשנת 91' במהלכה שימשה טורקיה מפלט לעשרות אלפי פליטים מעירק. עוד דווח בעיתון, כי לא נשללת האפשרות שכוחות נאט"ו יתערבו במהומות בסוריה.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
אתמול: 27 נהרגו ברחבי המדינה
ארה”ב וטורקיה נגד אסד: ”לעצור שפיכות הדמים”
מקורות בממשל: ארה”ב תקרא בקרוב לאסד לפרוש

בנוסף, בכיר עוזריו של נשיא טורקיה עבדאללה גול, אירשאד הורמוזלו, אמר כי גול העביר מסר לאסד לפיו הוא "אינו רוצה לראות אף אחד במשטר הסורי מצטער על ההתרחשויות בחלוף הזמן". בראיון לעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" אמר הורמוזלו כי טורקיה מצפה שסוריה תפעל לכינון רפורמות בתוך מספר ימים, רפורמות שלדבריו צריכות להיות מיושמות על סוף חודש הרמדאן.

במקביל, האופוזיציה בסוריה מתכננת להסלים את המאבק אל מול כוחות הביטחון של הנשיא, בשאר אסד. "ההתקוממות בסוריה תחל בקרוב שלב חדש במרד – שלב של אלימות נגד כוחות הביטחון", אמר מחמד רחאל, מראשי האופוזיציה במדינה בראיון ל"א-שרק אל-אווסט", "מתנגדי המשטר יודעים היטב שאסד לא יוותר על השלטון, אלא בכוח".

בתוך כך, דיווחו הבוקר ארגונים לזכויות אדם בסוריה כי כוחות הביטחון ירו למוות בשני אזרחים, גבר ואישה, בעימותים עם מפגינים, עוד בטרם ההפגנות ההמוניות הצפויות להיערך לאחר תפילות הרמדאן היום. לפי הדיווח, הגבר נורה הבוקר בעת שנמלט מידי כוחות הביטחון שהחלו לבצע מעצרים בפרברי דמשק. האישה נורתה בפשיטה של הצבא בצפון מחוז אידליב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully