וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב וטורקיה נגד אסד: "לעצור שפיכות הדמים"

11.8.2011 / 21:42

אובמה וארדואן שוחחו והביעו את דאגתם המשותפת מהאלימות המתמשכת שמפעיל המשטר בסוריה כלפי אזרחי המדינה. הבית הלבן מסר כי שני המנהיגים הביעו תמיכה בדרישת העם הסורי לדמוקרטיה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שוחחו היום (חמישי) ודנו בנושא האלימות הגואה בסוריה. מהבית הלבן נמסר לאחר השיחה, כי המנהיגים הסכימו שדרישות האזרחים בסוריה להנהגת משטר דמוקרטי במדינה חייבות לקבל מענה וכי יש לעצור באופן מיידי את אלימות כוחותיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, נגד אזרחי המדינה.

בהודעה נמסר כי "שני המנהיגים הדגישו את הדחיפות שבמצב, והביעו את דאגתם העמוקה בנוגע לשימוש שעושה המשטר הסורי באלימות נגד אזרחים, והביעו את תמיכתם בדרישות הלגיטימיות שמביע העם הסורי למעבר לדמוקרטיה", וכי המנהיגים "הסכימו על הצורך בעצירה מיידית של שפיכות הדמים והאלימות נגד העם הסורי".

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות
צבא סוריה ממשיך בדיכוי: 27 נהרגו ברחבי המדינה
מקורות בממשל: ארה"ב תקרא בקרוב לאסד לפרוש
אחרי ש"חוסל": השר הסורי המודח הופיע בטלוויזיה

ברק אובמה, רג'יפ טאיפ ארדואן, טורקיה. רויטרס
"הביעו את תמיכתם בדרישות הלגיטימיות שמביע העם הסורי למעבר לדמוקרטיה". אובמה וארדואן/רויטרס

הודעה זו של הבית הלבן מצטרפת להודעתו של נשיא ארצות הברית מאתמול בה נמסר כי אובמה מאמין שסוריה תהיה טובה יותר ללא הנשיא, בשאר אסד, וכי ארה"ב מתכננת להמשיך ולהפעיל לחץ על ממשלת סוריה. כמו כן, הודיע אתמול הממשל האמריקאי על הרחבה נוספת בסנקציות שהיא מטילה על סוריה. עוזר מזכירת המדינה האמריקאית, דיוויד כהן, הודיע כי לרשימת הגורמים המוחרמים על ידי הממשל צורפו הבנק המרכזי הסורי ומפעילת התקשורת הסלולרית הגדולה במדינה. "הגופים הללו מסייעים לנשיא אסד בדיכוי בני עמו", הסביר כהן.

בתוך כך, המשיך צבא סוריה גם היום בפשיטות על ערים ברחבי המדינה, במאמץ לדכא את ההתקוממות נגד השלטון. על פי דיווחים של פעילי זכויות אדם במדינה, תקף הצבא בעיר חומס שבמרכז המדינה, בעיר הצפונית חמה, בעיר דיר א-זור שבמזרח המדינה, בעיירות במחוז אידליב שליד גבול טורקיה, ובעיירה קסיר שליד גבול לבנון.

פעילי אופוזיציה במדינה דיווחו לסוכנות הידיעות הגרמנית כי מאז אתמול בלילה נהרגו בתקיפות 27 בני אדם, 19 מהם בחומס. פעילים אחרים דיווחו לרויטרס ול-BBC על תשעה הרוגים בקסיר, בהם אשה ותינוק, ועל ניתוק כל אמצעי התקשורת בעיר. עוד דווח על מעצרים המוניים בערים השונות, ועל עשרות פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully