וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון בפרלמנט: "מתחרט" אבל דוחה את ההאשמות

ראש ממשלת בריטניה נצלב ע"י חברי הבית בדיון מיוחד, והודה כי "בדיעבד" לא היה צריך להעסיק כיועץ את העורך שנחשד בהאזנות. ראש האופוזיציה מיליבנד: "הייתה הסתרה מכוונת של עובדות"

יום אחרי עדותו של רופרט מרדוק בפרלמנט, ולנוכח הקריאות הגוברות להתפטרותו מראשות ממשלת בריטניה, התייצב היום (רביעי) דייוויד קמרון בפני חברי הפרלמנט כדי למסור דין וחשבון בפרשת ההאזנות והשוחד בעיתוני רשת "ניוז קורפ", שממשיכה לטלטל את הממלכה. קמרון הוא שדחה את פגרת הפרלמנט והודיע על הכינוס המיוחד היום, ואף הקדים לשם כך את שובו מביקור באפריקה.

קמרון נצלב מכל עבר על ידי חברי הבית, והסכים לומר כי הוא "מתחרט" על כל שמינה את אנדי קולסון, אחד מ"כוכבי" הפרשה שנעצר החודש, ליועץ התקשורת שלו - מיד אחרי שעזב את תפקידו כעורך הצהובון "ניוז אוף דה וורלד", ולמרות החשדות נגדו בפרשה. "בדיעבד", אמר קמרון, בהתבטאות הכי קרובה להתנצלות אליה הגיע, "לא הייתי צריך למנות אותו. כמובן שאני מתחרט על כך, ומצטער על המהומה שנוצרה בעקבות זאת".

כותרות אחרונות בפרשה:
מרדוק עורף ראשים: "מי שמעל באמון ייתן הדין"
מרדוק הותקף ב"קצפת" בפרלמנט, אשתו סטרה לתוקף
האקרים "הרגו" את מרדוק באתר שלו
אחד מחושפי ההאזנות נמצא מת

דייוויד קמרון מופיע בישיבת חירום של הפרלמנט הבריטי על פרשת ההאזנות, 20 ביולי 2011. רויטרס
הפגרה נדחתה. דיון הפרלמנט המיוחד, היום/רויטרס

עם זאת, בדומה למרדוק, גם קמרון סירב לקבל אחריות אישית על המחדלים בפרשה, וגילגל את האחריות כולה על קולסון. "הוא שיקר לי בעניין ההאזנות", אמר, "ועליו לעמוד בפני אישומים פליליים חמורים". קמרון גם הגן על עובדי משרדו, ובעיקר על ראש הסגל שלו, אד לוולין, שלא העביר לו מידע רלוונטי על מעורבות קולסון בהאזנות. "תכתובות המייל מגלות שהוא נהג כשורה", הבהיר קמרון.

"לא ראיתי את רבקה ברוקס בפיג'מה"

באופוזיציה, מטבע הדברים, התקשו לקבל את גרסתו של קמרון. "זה לא מספיק טוב", הבהיר מנהיג הלייבור, אד מיליבנד, שאף התקרב מאוד להאשמת ראש הממשלה בשקרים. "למדינה יש זכות לצפות שראש הממשלה יעשה כל בירור נדרש לגבי מי שהוע מעסיק, כדי להגן על עצמו ועל משרדו. אי אפשר לפטור הכל בטענה של 'אי ידיעה'. היה כאן ניסיון מכוון להסתיר עובדות".

בתגובה להאשמות, מיהר קמרון להסיט את האש בחזרה לכיוון מפלגת הלייבור, שלדבריו לא ממש ניצלה את שנותיה הארוכות בשלטון כדי לעשות דבר נגד ההתנהלות הקלוקלת של כלי התקשורת הדורסניים. הוא גם הזכיר למיליבנד שגם הוא העסיק עיתונאים, ואחד מיועציו כיום הוא עורך לשעבר בצהובון אחר. "אני לא אתפלא אם גם ה'דיילי המירור' יצטרך לענות על כמה שאלות בקרוב", רמז.

באופוזיציה המשיכו ותקפו את קמרון על קשריו ההדוקים עם רבקה ברוקס, עד לשבוע שעבר מנכ"ל "ניוז אינטרנשיונל" (זרוע העיתונות הבריטית של ניוז קורפ), ואחד מחברי הפרלמנט הזכיר את העובדה שברוקס סיפרה כי הייתה במעונו של קמרון שש פעמים השנה. "מעולם לא הייתה אצלי מסיבת פיג'מות", ענה קמרון בכעס, "ומעולם לא ראיתי אותה בפיג'מה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully