וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההאזנות: האקרים "הרגו" את מרדוק באתר שלו

שעות לפני הופעתו של איל התקשורת בפרלמנט הבריטי, כדי למסור לראשונה עדות בפרשה, פרצו האקרים לאתר "הסאן" שבבעלותו, ושתלו ידיעה לפיה "גופתו נמצאה בגינת ביתו לאחר שאכל פלאדיום"

רופרט מרדוק ממשיך לספוג מהלומות מכל עבר. שעות לפני הופעתו בפני ועדה של הפרלמנט הבריטי, כדי למסור את עדותו לגבי פרשת האזנות הסתר שהפעילו עיתוניו, נחרד הבוקר (שלישי) איל התקשורת המיליארדר, בעלי תאגיד "ניוז קורפ", לגלות כי במהלך הלילה פרצו האקרים לאתר של צהובון "הסאן" שבבעלותו, והשתילו בו ידיעה שקרית על מותו. "הסאן", הצהובון הנמכר ביותר של "ניוז קורפ", הוא למעשה עיתון-האב של "ניוז אוף דה וורלד" - הצהובון שנסגר בעקבות הפרשה, שהיה בעצם מהדורת סוף השבוע שלו. בעקבות סגירתו, החל "הסאן" להוציא מהדורת סוף שבוע משלו.

פרשת ההאזנות - התפתחויות אחרונות:
אחד מחושפי ההאזנות נמצא מת; לחץ גובר על קמרון
מפקד הסקוטלנד יארד התפטר בגלל הפרשה
נעצרה מנהלת עיתוני מרדוק בבריטניה, רבקה ברוקס
בריטניה מזועזעת: "צותתו למשפחות הרוגי פיגוע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הידיעה השקרית שנשתלה באתר "הסאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התגלתה גופתו של איל התקשורת", הייתה כותרת הידיעה הקצרה, בה נכתב כי בעלי ניוז קורפ "השנוי במחלוקת" נמצא מת בגינת ביתו, לאחר ש"עיכל כמות גדולה של פלאדיום". מאחורי הפריצה עומדת קבוצת Lulz Security (בקיצור Lulzsec), שהתפרסמה בחודשים האחרונים בכמה פריצות לאתרים, בין היתר של סוכנות הביון האמריקאית CIA, חברת האלקטורוניקה סוני ורשת התקשורת האמריקאית "פוקס", השייכת גם היא ל"ניוז קורפ".

עד מהרה הצליחו עורכי האתר להשתלט על הפריצה ולהסיר את הידיעה, ותוך זמן קצר גם "חזרו לשגרה" עם פרסום עוד שערוריית סקס זוטא על כדורגלן הנבחרת הלאומית אשלי קול ש"ביקש מדוגמנית תמונת עירום שלה". אך במשך דקות ארוכות הופיעה הידיעה באתר, ומי שהקליק עליה הופנה לעמוד הטוויטר של קבוצת ההאקרים, שם נכתב: "אתר הסאן מפנה כעת את קוראיו לטוויטר שלנו. שלום לכם, כל אלו שרצו לקרוא את 'הסאן'. איך היום שלכם? נחמד? יופי!". ב"ציוץ" נוסף כתבו: "'הסאן/ניוז אוף דה וורלד' עכשיו בבעלותנו".

בפרלמנט הבריטי מתכוננים בינתיים לאחד מרגעי השיא של הפרשה, שצפוי להתרחש אחר הצהריים בוועדת התרבות, התקשורת והספורט, שם יעלה מרדוק להעיד, ויתייחס בפעם הראשונה לסקנדל שמאיים להחריב את אימפריית התקשורת שלו. עוד צפויים להעיד גם בנו, ג'יימס מרדוק, המשמש כיו"ר ניוז קורפ, וכן רבקה ברוקס, העוזרת הקרובה של מרדוק, שהתפטרה לפני ימים אחדים מניהול חברת "ניוז אינטרנשיונל", המופקדת על העיתונים הבריטיים של ניוז קורפ. ברוקס משוחררת בערבות, לאחר שביום חמישי נעצרה גם היא לחקירה בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully