וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההאזנות בבריטניה: מפקד הסקוטלנד יארד התפטר

18.7.2011 / 0:03

מפקד משטרת לונדון, פול סטיבנסון, הודיע כי הוא מתפטר משום שאינו רוצה שהביקורת נגדו על כך שניסה לעכב את החקירה בפרשה תעיב על הכנות המשטרה למשחקים האולימפיים

מפקד משטרת לונדון (הסקוטלנד יארד), פול סטיבנסון, הודיע אמש (ראשון) כי הוא מתפטר מתפקידו, על רקע קשריו בפרשת האזנות הסתר, שנחשפה בעיתוני רשת "ניוז קורפ" בבריטניה ואף הביאה לסגירתו של הצהובון "ניוז אוף דה וורלד". בד בבד, שוחררה בערבות רבקה ברוקס, מנכ"לית חברת "ניוז אינטרנשיונל" האחראית על עיתוני ניוז קורפ בבריטניה, כמה שעות אחרי שנעצרה בפרשה.

בהצהרה שמסר, הדגיש סטיבנסון כי לא ידע על ההאזנות או על היקפן. משטרת בריטניה ספגה ביקורות רבות בשבוע האחרון בעקבות הפרשה, ואף הואשמה כי קיבלה שוחד מהצהובון על מנת שלא לחשוף או למנוע את הציתותים, וכן נחשדה כי ניסתה לעכב את החקירה בדבר ההאזנות למעלה מארבע שנים.

עוד על הפרשה שטלטלה את בריטניה:
מוקדם יותר: נעצרה רבקה ברוקס, מנהלת עיתוני מרדוק בבריטניה
בעקבות ההאזנות: מרדוק ויתר על רכישת "סקיי"
חשד: גם גורדון בראון נפל קורבן להאזנות הסתר
"ניוז אוף דה וורלד נפרד": "תודה לכם ולהתראות"
בריטניה מזועזעת: "צותתו למשפחות שכולות"

מפקד הסקוטלנד יארד התפטר. Sang Tan, AP
הדגיש כי לא ידע על ההאזנות או על היקפן. פול סטפנסון/AP, Sang Tan

ככל הנראה, התפטרותו של סטיבנסון קשורה גם לקשריו עם אחד העורכים הבכירים ב"ניוז אוף דה וורלד", ניל ואליס, שכיהן כיועץ התקשורת של המשטרה ונעצר לאחרונה בעקבות הפרשה. סטיבנסון הדגיש עוד כי לא הוא זה שמינה אותו לתפקיד, והוסיף כי הוא איננו מעוניין שהביקורת שמופנית כלפיו תפגע בהכנות הקפדניות שנעשות לאבטחת האולימפיאדה בלונדון בשנה הבאה, ועל כן בחר לפרוש מהתפקיד.

ביום שישי הודיע התאגיד על התפטרותה של ברוקס, שהסבירה כי היא פורשת כדי שתוכל להקדיש את כל תשומת לבה לפרשה. יום לאחר מכן הצטרף אליה בכיר נוסף ב"ניוז קורפ" - לס הינטון, מנכ"ל חברת "דאו ג'ונס" והמו"ל של העיתון החשוב ביותר של הקבוצה - ה"וול סטריט ג'ורנל". הינטון הודיע כי אף שלא היה קשור להאזנות בבריטניה, הוא חש באחריות והרגיש צורך להתפטר. התפטרותו התקבלה בהלם ב"ניוז קורפ".

(עידכון ראשון: 22:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully