חשד: גם גורדון בראון נפל קורבן להאזנות סתר

תחקיר של BBC חושף כי שני עיתונים בבריטניה, אף הם בבעלותו של רופרט מרדוק, האזינו לרה"מ לשעבר. כתבי העיתונים לא בחלו גם מחיטוט בתיקים הרפואיים של שני ילדיו, שחלו במחלות קשות

מערכת וואלה! חדשות

חשד כי אדם נוסף נפל קורבן להאזנות סתר מצד עיתונים בבריטניה, והפעם - אישיות בכירה במיוחד. תחקיר שפרסם אמש (שני) ה-BBC חושף כי ראש הממשלה לשעבר, גורדון בראון, היה נתון גם הוא לציתותים מצד שני עיתונים בבעלותו של רופרט מרדוק - ה"סאנדיי טיימס" והצהובון ה"סאן". לפי החשד, כתבים של שני העיתונים אספו מידע לגבי בראון, שכיהן כראש ממשלה בשנים 2010-2007.

עוד בוואלה! NEWS

מהייטק ועד למשרדי ממשלה: התואר שיפתח לכם דלת לעולם מרתק ומרגש

בשיתוף המכללה האקדמית כנרת
לכתבה המלאה
בראון ורעייתו שרה. כתבי העיתונים חשודים כי אספו מידע על כל בני המשפחה (צילום: רויטרס)

על פי הדיווח, מרבית הנתונים נאספו כאשר בראון כיהן כשר אוצר, עד שנת 2007. בין השאר נאספו נתונים לגבי מצבו הפיננסי ונכסיו של ראש הממשלה לשעבר, כמו גם על מצבו הרפואי שלו ושל בני משפחתו. בין היתר דווח בכלי תקשורת אלה על מחלת הסיסטיק פיברוזיס בה אובחן בנו של בראון, פרייז'ר, ועל שטפי דם מהם סבלה בתו ג'ניפר, שמתה יותר מאוחר ממחלתה. עוד נחשף כי כתבים של ה"סאנדיי טיימס", מהדורת יום ראשון של העיתון "טיימס", השיגו פרטים לגבי חשבונות בנק שהחזיק גורדון.

חברת "ניוז אינטרנשיונל", שבבעלותה נמצאים העיתונים ושבראשה עומד מרדוק, הודיעה כי תחקור את הטענות. "הובאו לידיעתנו טענות בדבר האזנות הסתר. כדי שנוכל לחקור את הדברים במלואם, אנו מבקשים שכל החומר יועבר לידינו", נמסר מהחברה. דוברו של בראון מסר כי המידע אף הובא לידיעת בני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר. "משפחת בראון מזועזעת מההתנהגות הפושעת והלא-אתית הזו. העניין הועבר לידי המשטרה".

מרדוק בא שלשום לבריטניה כדי לפקח מקרוב על ניהול המשבר באימפריית העיתונים שלו, ו"חגג" את הופעת הגיליון האחרון של צהובון סוף-השבוע "ניוז אוף דה וורלד", שנסגר בגלל שערוריית האזנות הסתר שבה היה מעורב. מיד עם נחיתתו בלונדון התייצב איל התקשורת והמיליארדר בן ה-80 במערכת העיתון, ערך בה סיור קצר - והמשיך למשרדי חברת-הבת "ניוז אינטרנשיונל", המופקדת על העיתונים הבריטיים של "ניוז קורפ", לסדרת התייעצויות עם מנהליה.

האופוזיציה הבריטית ממשיכה לנצל את הפרשה כדי לנגח את השלטון בכלל, ובפרט את ראש הממשלה דייוויד קמרון, שזכה בעבר לאהדה בלתי מסויגת של הצהובון, ואף העסיק כיועץ התקשורת שלו את דייוויד קולסון, עורך השבועון בתקופת ההאזנות. קולסון נאלץ להתפטר לפני כחצי שנה מתפקידו בדאונינג 10 בעקבות חשיפת הפרשה, ונעצר בסוף השבוע בגין חלקו בפרשה.

בין היתר, קוראים באופוזיציה לבטל מהלך שממשלתו של קמרון קידמה בשנה האחרונה: השלמת רכישתו של תאגיד השידור סקיי (BSkyB) בידי "ניוז קורפ", שכבר כיום מחזיק ב-39.1% מהתאגיד, המפעיל בין היתר את רשת "סקיי ניוז". מבקריו הרבים של מרדוק בבריטניה טוענים כי ההחלטה לסגור את "ניוז אוף דה וורלד" לא הייתה אלא מהלך ציני, שנועד להכשיר את רכישת "סקיי". לדבריהם, בפועל, לא יפסיד מרדוק דבר מהתהליך - שכן במקביל, כבר הודיעה "ניוז קורפ" כי הצהובון הבריטי השני שבבעלותה, ה"סאן", יתחיל השבוע לפרסם מהדורת סוף שבוע, שלמעשה תמלא את מקומו. יצוין כי לאחר חשיפת החשדות החדשים לגבי מעורבותו של "הסאן" בפרשת גורדון בראון, ייתכן כי גם חלק מעורכיו ייחקרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully