וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בירושלים: "פעולות הכיבוי יימשכו עד הבוקר"

הכבאים הצליחו להשיג שליטה על האש, אך הם יישארו באזור השריפה במהלך הלילה מחשש שבשל הרוחות יתלקחו הלהבות מחדש. המשטרה הודיעה כי התושבים שפונו יכולים כעת לחזור לבתיהם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

נמשכים המאמצים לכיבוי השריפה שפרצה היום ביער ירושלים: נציב שירותי הכבאות, רב-טפסר שחר איילון אמר אמש (ראשון) לערוץ 10 כי "האש נמצאת בשליטה. לוחמי האש מכתרים את איי השריפה. ייקח עוד שעות. נעבוד כל הלילה, וצוותים רעננים יגיעו להחליף את הלוחמים של ירושלים. אין חשש שהאש תגיע לבתים. הרוח שככה, היא לטובתנו, כך שבסך הכל המצב נראה בסדר. השריפה הייתה במקום רגיש, ואני מרוצה מאוד מעבודת הצוותים. יש חשד להצתה, מפקד מחוז ירושלים הורה על פתיחת חקירה, ואנחנו רואים גם את נושא ההצתה כאחת האפשרויות".

עוד על השריפה בירושלים:
שריפה בירושלים: הושגה שליטה חלקית, חשד להצתה
שריפת יער גדולה בירושלים, "יד ושם" פונה
השריפה בי-ם: "מטוסי הכיבוי הגיעו בתוך 40 דקות"
מדוע מהווים יערות ירושלים מוקד לשריפות?

שריפה גדולה ביער ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
"במקום נשארו 12 צוותי כיבוי שממשיכים לתוך הלילה"/עומר מירון

דובר שירותי כבאות ירושלים, להב אסף אברס, אמר לוואלה! חדשות כי "על פי הערכת מצב שהתקיימה הערב, במקום נשארו 12 צוותי כיבוי שממשיכים לתוך הלילה. מאוחר יותר יתחלפו הצוותים, וצוותים רעננים ייכנסו לשטח. פעולות הכיבוי יימשכו עד שעות הבוקר במטרה שאף גחל לא יישאר בשטח. החשש הוא שבשעות הבוקר הרוחות הולכות ומתחזקות ואם ישנם גחלים האש תתלקח שוב. מבחינת כוחות הכיבוי התושבים יכולים לשוב לעניינם".

מהמשטרה נמסר, כי כוחות ההצלה יישארו במקום גם בשעות הלילה מחשש להתלקחות. בתום הערכת המצב הודיע מפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם, כי על אף שהושגה שליטה בשריפה, צוותי הכיבוי יישארו בכוננות לאורך הלילה מחשש להתלקחות נוספת באחד המוקדים. התושבים שפונו הורשו לשוב לבתיהם, אולם צירי התנועה יישארו סגורים, וצפויים להיפתח רק בשעות הבוקר.

השריפה שהתחילה באזור פי גלילות התפשטה גם לשכונת יפה נוף, וחלק מדיירי השכונה נאלצו לפנות את בתיהם. בנוסף, מחשש להתפשטות השריפה, פונו במהלך היום גם מבקריו ועובדיו של מוזיאון "יד ושם" ואילו תושבי שכונת הר נוף הונחו להישאר בבתיהם ולסגור את החלונות.

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully