וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת יער גדולה בירושלים, "יד ושם" פונה

אריאל נוי ואיילה חננאל

17.7.2011 / 18:15

עשרות צוותי כיבוי פועלים להשתלט על השריפה שפרצה באזור מתחם פי גלילות הסמוך לשכונת הר נוף בעיר. שני בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן. שחר איילון: "אין שליטה על הלהבות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן דוד)

צוותי כיבוי מנסים בשעה זו (ראשון) להשתלט על שריפה שפרצה במרכז יער ירושלים, שמקורה טרם הובהר. כוחות כיבוי נוספים נמצאים בדרכם למקום. שני בני אדם נפגעו באורח קל משאיפת עשן ופונו לקבלת טיפול על ידי צוות של מגן דוד אדום.

נציב כבאות ארצי, רב-טפסר שחר איילון, אמר לערוץ 2, כי "אין שליטה על הלהבות כי אנחנו מגנים על השכונות, על 'יד ושם' ועל פי גלילות. יש כאן עשרות צוותים שפועלים בשטח. המשטרה סגרה את האזור והחליטה לפנות את 'יד ושם' על מנת שלא יהיו נזקי עשן. כרגע אנחנו לא נכנסים לתוך היער עצמו. האש בוערת שם אבל ההגנה היא באמצעות מטוסי כיבוי על השכונות".

עוד על השריפה בירושלים:
השריפה בירושלים: יו"ר הכנסת ואשתו פונו מביתם
שריפה בירושלים: הושגה שליטה חלקית, חשד להצתה
אש בתמונות: השריפה שהפחידה את תושבי ירושלים

שריפה גדולה ביער ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
הכבאים מבקשים מהציבור שלא להגיע לאזור. השריפה, היום/עומר מירון

איילון הוסיף כי למקום הוזעקו בין שישה לשבעה מטוסי כיבוי, בהם גם מטוסים מחיל האוויר. לדבריו, "הרוח כרגע מרחיקה את האש מהשכונות אבל עדיין ההנחיה שלנו לתושבי האזור היא להסתגר בבתים, לסגור את החלונות, לא לשאוף את העשן ולהימנע מפגיעות עשן. אני מעריך שנתגבר על השריפה בשעות הקרובות, אבל המיקום שלה קובע את ההתייחסות שלנו".

דובר כיבוי אש ירושלים, אסף אברס, סיפר לוואלה! חדשות כי "12 צוותים מנסים לבלום את האש עם מטוסי כיבוי. האש משתרעת מפי גלילות בסמוך לשכונת הר נוף בירושלים ועד שטח 'יד ושם', שם יש חפ"ק. האש מתפשטת במהירות לכיוון הר הרצל ויד ושם ולכיוון בית וגן. אנחנו מבקשים מכל האנשים לשמור על הצירים פנויים ומבקשים מסקרנים שלא להגיע לאזור עד לפחות עוד שעה. הרוח מקשה עלינו".

אברס מסר עוד, כי אין סכנה לחוות הגז הנמצאת באזור. עוד נמסר כי הכוחות פינו את מוזיאון "יד ושם" ממבקרים ושוקלים כעת לפנות את תושבי שכונת בית וגן בעיר.

קצין מבצעים מארגון "איחוד הצלה", אהרון גץ, שנמצא בחפ"ק ברחוב אבן דנן בשכונת הר נוף, סיפר לוואלה! חדשות, כי "השריפה היא מהבניין הצמוד אליי עד 'יד ושם'. אני רואה את חוות בית היער, חווה טיפולית לנוער שפונתה, עולה באש לגמרי. הלהבות עצומות, היער הירוק נהפך לשחור. העשן מכסה את כל 'יד ושם', הר הרצל, בית הכרם, בית וגן. לפני רבע שעה פינו מהרחוב בו אני נמצא את בית הכנסת, וגם ספרי התורה, בתי הספר, בית ספר לילדים חולים שפונה עם אמבולנסים. הכבאיות נמצאות בכל השטח. אני רואה את פי גלילות, אין הרבה עשן באזור הזה ויש שני מטוסים ששופכים המון מים במיוחד על האזור הזה והר הרצל ופחות על היער שבוער מכל הכיוונים".

שריפה גדולה ביער ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
מהמשטרה נמסר כי כל הצירים באזור השריפה נסגרו לתנועה. השריפה, היום/עומר מירון

מ"יד ושם" נמסר כי "בסביבות 16:30 פינו את כולם בגלל שריפה שהתחילה בין שכונת הר נוף ל'יד ושם' ועדיין מתפשטת. סגרו מיד את המוזיאון בגלל שחששו מהעשן. אין סכנה שהמיצגים במוזיאון ייפגעו כי הכל סגור. החשש הוא מהעשן ולא מהאש כרגע".

מהמשטרה נמסר כי כל הצירים באזור השריפה נסגרו לתנועה. כמו כן, מבקשת המשטרה מתושבי שכונת הר נוף להישאר בבתיהם עם חלונות מוגפים. עוד נמסר, כי במקום הוקם חפ"ק של כלל הגורמים: המשטרה, כיבוי האש, מגן דוד אדום, עיריית ירושלים ונציגי מוזיאון "יד ושם".

מפקד מחוז ירושלים ניצב ניסו שחם אמר במהלך תדרוך כתבים כי "בשעה 15:30 התקבל דיווח ראשוני על שריפה שפרצה במספר מוקדים. בהתחלה דווח על שלושה מוקדים ולאחר מכן התברר שמדובר בארבעה. כל כוחות הכיבוי, ההצלה והרפואה הגיעו מיד והם טיפלו כל אחד בתחומו. אנחנו סגרנו את כל צירי התנועה ונאלצנו לפנות את 'יד ושם' כיוון שעשן כבד אפף את המקום. האש די רחוקה מכאן, באזור של פי גלילות וחוות המכלים. יש שם מכל אחד של דלק נוזלי והשאר ריקים עם אדים. הכוחות פועלים שם לכיבוי וכל הצירים סגורים בגלל עשן. כרגע מטוסי הכיבוי כבר פעלו, האש די בשליטה, יש שני נפגעים קל מהעשן ועוד לא ברור מה הנסיבות והגורמים. החקירה תתנהל בעזרת המשטרה בשיתוף פעולה עם חוקרי כיבוי".

בעקבות השריפה הורה הרמטכ"ל בני גנץ לכל זרועות הצבא להעניק את כל הסיוע שיידרש על מנת להביא לכיבוי השריפה. גנץ הורה לספק מסוקים, ציוד לוגיסטי, מכליות, ציוד רפואי ועוד על פי צרכיהם של הגורמים השונים המעורבים בניסיונות לכבות את השריפה.

*בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

לפניות לכתבת: plilimm@walla.com

(עדכון ראשון: 16:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully