וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה בירושלים: הושגה שליטה חלקית, חשד להצתה

מוטי לוי

17.7.2011 / 19:30

כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה על השריפה באזור פי גלילות. עד כה, פונו ארבעה בני אדם לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפגעו משאיפת עשן. המשטרה ממשיכה בחקירת נסיבות השריפה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

השריפה שפרצה ביער ירושלים נראתה גדולה במיוחד, אך נראה שלמרות זאת, מצליחים הכבאים להשתלט עליה. צוותי הכיבוי השיגו הערב (ראשון) שליטה חלקית על האש, באזור פי גלילות. דובר שירותי הכבאות במחוז ירושלים, אסף אברס, מסר כי כוחות הכיבוי ממשיכים לפעול בשאר המוקדים, בהם אזור שכונת יפה נוף שפונתה מדייריה ואזור מוזיאון "יד ושם".

עוד על השריפה בירושלים:
אש בתמונות: השריפה שהפחידה את תושבי ירושלים
השריפה בירושלים: יו"ר הכנסת ואשתו פונו מביתם
שריפת יער גדולה בירושלים, "יד ושם" פונה

במקביל, ממשיכה המשטרה לחקור את נסיבות השריפה. דובר מחוז ירושלים, שמוליק בן רוני, אמר הערב לוואלה! חדשות, כי "המשטרה חושדת שמדובר בהצתה. עדיין לא החלה חקירה בנושא. עם סיום הכיבוי, בשיתוף עם מגן דוד אדום והכבאות בכדי להבין מהיכן החלה האש וחקירת העניין".

שריפה גדולה ביער ירושלים, יולי 2011. צחי טובול, חדשות 24
ישנה היערכות למקרה של אירוע רב נפגעים. אזור השריפה, היום/חדשות 24, צחי טובול

עד כה, פינו צוותים של מגן דוד אדום ממרחב ירושלים ארבעה בני אדם שנפגעו באורח קל משאיפת עשן לבית החולים שערי צדק בעיר. באזור השריפה נמצאים כעת עשרה אמבולנסים, מתוכם ארבע ניידות טיפול נמרץ, ותאר"ן (תחנת אירוע רב נפגעים). כמו כן, הוקם חפ"ק של מד"א בשיתוף עם כוחות הכיבוי, המשטרה, עיריית ירושלים ונציגי מוזיאון "יד ושם" וישנה היערכות למקרה של אירוע רב נפגעים.

בין כוחות הכיבוי הפועלים במקום נמצאים גם אנשי טייסת הכיבוי האווירית על שמו של הנער אלעד ריבן, שנספה בשריפה בכרמל בדצמבר האחרון. מפקד טייסת הכיבוי האווירית, סגן אלוף ר', טס בשעה האחרונה מעל לאזור השריפות, על מנת לפקד על ארבעת מטוסי יחידת הכיבוי. גורם צבאי מסר, כי בנוסף לארבעת מטוסי היחידה, פועל במקום גם כלי טיס לא מאויש על מנת להעניק חיזוי מדויק על התפשטות השריפה והתקדמות פעולות הכיבוי. עוד ציין הגורם הצבאי, כי בנוסף לצוותים באוויר, הוצב צוות כיבוי אש של חיל האוויר בחדר הפיקוד הקדמי כדי לסייע בקשר בין הטייסים לכבאים על הקרקע.

*השתתפו בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט - כתב לענייני צבא, אריאל נוי ואיילה חננאל

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully