וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בי-ם: "מטוסי הכיבוי הגיעו בתוך 40 דקות"

מפקד טייסת הכיבוי על שם אלעד ריבן, שלקחה חלק במאמצי הכיבוי בשריפה בירושלים, סיפר לוואלה! חדשות על שאירע. "אנחנו עדיין לא בסדר כוחות מלא, אבל ביצענו את מרבית הפעולות"

במאמצים לכיבוי השריפה שהשתוללה היום (ראשון) ביער ירושלים, מלבד כוחות כיבוי האש, השתתפו גם ארבעה מטוסי כיבוי של טייסת הכיבוי של חיל האוויר, שנחנכה לפני כחודשיים, ונקראה על שם אלעד ריבן, הנער שנהרג במהלך התנדבותו בכיבוי השריפה בכרמל בחודש דצמבר האחרון.

עוד באותו נושא:
השריפה בירושלים: יו"ר הכנסת ואשתו פונו מביתם
שריפה בירושלים: הושגה שליטה חלקית, חשד להצתה

שריפה גדולה ביער ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
מטוס מטייסת הכיבוי ע"ש אלעד ריבן במהלך מאמצי כיבוי השריפה ביער ירושלים, היום/עומר מירון

מפקד טייסת כיבוי האש האווירית סא"ל רמי, סיפר כי סייר של קק"ל, הזעיק את צוותי הכיבוי לאחר שהבחין במספר מוקדי אש ביערות. "תוך 40 דקות הגיעו ארבעה מטוסים שלנו לאזור, והחלו לפזר חומרים מעכבי בערה כדי להתמודד עם האש. אני טסתי באזור במסגרת חפ"ק אווירי שסייע בהכוונת הכוחות על הקרקע. השטח ממש נצבע באדום", אמר מפקד הטייסת, והוסיף כי "למרות החשש שפעולות הכיבוי ימשכו אל תוך הלילה, הצלחנו להשתלט על האש כבר בשעה 19:00, למרות שהעשן שנוצר פגע ביכולת של הכוחות על הקרקע לפעול ביעילות".

מלבד ארבעת המטוסים של טייסת הכיבוי, הצטרפו אל המאמצים האוויריים לכיבוי השריפה גם שני מטוסים של חברת כים-ניר. סא"ל רמי הוסיף, "אנחנו עדיין לא בסדר כוחות מלא, ולכן העדפנו שלא לקחת סיכונים מיותרים ולהזעיק למקום גם שני מטוסים אזרחיים, אך את מרבית הפעולות אנחנו ביצענו".

חודשיים חלפו מאז שטייסת הכיבוי הפכה למבצעית, ומאז היא ביצעה מאות גיחות כדי לכבות שריפות ברחבי הארץ, תוך שיתוף פעולה עם צוותי כיבוי האש שעל הקרקע.

עוד באותו נושא:
נחנכה טייסת אלעד ריבן: "נציל חיים, נשמר הנוף"
טייסת הכיבוי ממריאה: נבחרו מטוס ומפקד
אש בתמונות: השריפה שהפחידה את תושבי ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully