וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: אחי הנשיא קרזאי נרצח בידי מאבטחו

אחמד וואלי קרזאי, מושל מחוז קנדהאר ואחד האנשים החזקים בדרום אפגניסטן, נורה על ידי מאבטחו בביתו. הטליבן קיבל אחריות. בעבר פורסם כי קרזאי הוא סוחר סמים שקיבל כספים מה-CIA

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

אחמד וואלי קרזאי, אחיו של נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, ואחד מהאנשים החזקים ביותר בדרום אפגניסטן ובמדינה כולה, נרצח הבוקר (שלישי), כך אישר משרד הפנים במדינה. לפי הודעת משרד ההגנה האפגני, קרזאי נורה למוות על ידי אחד משומרי ראשו, בביתו שבמחוז קנדהאר הדרומי, שם שימש כמושל. יתר שומרי ראשו, לפי הדיווח, מיהרו להשתלט על הרוצח וללכוד אותו. לפני כחצי שנה, באירוע דומה ביותר, נרצח מושל מחוז פונג'ב שבפקיסטן בידי שומר ראשו.

אחמד וואלי קרזאי אחיו של נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי , נורה למוות, יולי 2011. AP
מוכר כסוחר אופיום. אחמד קרזאי/AP

"אחי הצעיר הפך היום לשהיד", אמר הנשיא עצמו, במסיבת עיתונאים שקיים בקאבול עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, המבקר במדינה. "אלו הם חיי העם האפגני. אני מקווה שהזוועות האלו, שכל משפחה אפגנית נאלצת להתמודד עם שכמותן, יסתיימו יום אחד".

מותו של קרזאי, שהיה דמות שנויה למחלוקת למדי, צפוי לייצר ואקום שלטוני באזור קנדהר - מחוז הולדתו של ארגון הטליבן הקיצוני, שם הגבירה באחרונה ארה"ב את פעילותה נגד המחתרות האיסלמיות. בטליבן מיהרו היום לקבל אחריות על החיסול, ואף כינו אותו "אחת מפעולותינו הגדולות ביותר".

אחיו של נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי , נורה למוות, יולי 2011. AP
הודה בעבר כי הוא משתף פעולה עם האמריקאים. אחמד וואלי קרזאי/AP

לפני כשנה וחצי התעוררה סערה בפקיסטן, בעקבות דיווח ה"ניו יורק טיימס", כי קרזאי האח קיבל תשלומים קבועים מסוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA. העיתון ציטט בכירים לשעבר בממשל האמריקאי שאמרו כי קרזאי, שנחשד גם בסחר אופיום, קיבל כסף מהסוכנות בשמונה השנים האחרונות על מנת לסייע לה בגיוס ארגון צבאי אפגני המציית לפקודות ה-CIA באזור קנדהאר.

קרזאי עצמו הודה כי הוא משתף פעולה עם האמריקאים, בין היתר בתיווך בשיחות הנערכות עם הטליבן, אך הכחיש כי הוא מקבל תשלומים מסוכנות הביון. "אני מקבל תשלומים מאחי הנשיא, אין לי כל ידע מהיכן מגיע הכסף", אמר קרזאי. כמו כן הכחיש קרזאי את החשדות בנוגע להיותו סוחר סמים.

עוד בנושא אפגניסטן:
שר ההגנה האמריקאי: ”אנו על סף הכרעת אל-קאעדה”
אפגניסטן: 10 הרוגים במתקפת מחבלים במלון בקאבול
אובמה הכריז על נסיגה מאפגניסטן: ”זו רק ההתחלה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully