וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: מושל מחוז נרצח ביריות בידי מאבטחו

סלמן טסיר, מושל מחוז פונג'ב, ממקורבי הנשיא זרדרי ומתנגדי הזרם האיסלאמי, נורה 9 פעמים ע"י מאבטחו בשוק בבירה איסלמאבד. המאבטח נעצר, והסביר כי רצח את טסיר בגלל עמדותיו המתונות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: רן צימט; קריינות: אביב אברמוביץ')

מושל מחוז פונג'ב בפקיסטן, סלמן טסיר, נרצח היום (שלישי) - כך אישרו הרשויות במדינה. לפי הדיווחים הראשוניים, טסיר נורה תשע פעמים בידי מאבטחו האישי, במהלך ביקור בשוק בבירה איסלמאבד, לא הרחק מארמון הנשיאות.

לפי הדיווחים, המאבטח נעצר מיד לאחר האירוע, והודה ברצח. הוא הסביר כי רצח את טסיר בגלל עמדותיו.

טסיר מוכר בעמדותיו המתונות והחילוניות, והוא מהמבקרים הבולטים של המיליציות האיסלמיות החמושות במדינה. בין היתר, היה בחודשים האחרונים מהמתנגדים הבולטים של "חוק חילול הקודש" במדינה, המאפשר להוציא להורג מי שהעליב את הנביא מוחמד. החוק עורר ביקורת רבה בעולם כלפי פקיסטן בשבועות האחרונים, וטסיר היה בין הקוראים לערוך בו שינויים.

טסיר התגורר בלהור, בירת פונג'ב - המחוז הגדול והמאוכלס בפקיסטן, והחשוב ביותר מבחינה פוליטית. הוא החזיק גם במעון שרד ומתחם משרדים בבירה, שם נהג להתאכסן לעתים תכופות, וממנו יצא היוטם למרכז הקניות הסמוך.

טסיר, איש מפלגת השלטון (PPP) היה מבעלי בריתו הקרובים של הנשיא אסיף עלי זרדרי, שמצוי בימים אלו בעיצומו של משבר פוליטי חריף עקב פרישת אחת המפלגות המרכזיות בקואליציה שלו. לפי ההערכות, ההתנקשות תעמיק עוד יותר את המשבר הפוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully