וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "שוקלים לנהל שיחות מדיניות עם הטליבן"

לקראת הנסיגה מאפגניסטן והעברת השליטה הביטחונית לידי המקומיים, שר ההגנה גייטס שולח מסר מפייס לארגון הטרור, אך מציב תנאים מוקדמים לפיוס: התנתקו מאל-קאעדה - והתפרקו מהנשק

ארצות הברית שוקלת לנהל מגעים עם הטליבן באפגניסטן בחצי השנה הקרובה, במקביל להמשך הלחימה הקרקעית במדינה. שר ההגנה רוברט גייטס אמר הבוקר (שבת) כי "אם יישמרו ההישגים בשטח, ויהיו די ראיות המצביעות כי הטליבן נחלש, ייתכנו בחורף הקרוב שיחות מדיניות מסוימות עם הארגון". זו הפעם הראשונה שגורם אמריקאי בכיר מצהיר באופן ברור על כוונות מסוג זה. דבריו של גייטס מגיעים על רקע סיום תפקידו ובקרוב הוא יוחלף על ידי ראש ה-CIA, ליאון פאנטה.

לאחרונה התגברו הדיווחים לפיהם ארצות הברית פתחה במגעים סודיים עם הטליבן, לקראת תחילת הנסיגה של כוחותיה מאפגניסטן בחודש יולי והעברת השליטה הביטחונית לידי הרשויות המקומיות ב-2014. מקורות דיפלומטיים במספר מדינות אישרו כי מתקיימות שיחות בדרגים שונים, למרות שאלו עדיין אינן מוגדרות "שיחות שלום". פרשנים מסוימים טענו כי בעקבות חיסולו בפקיסטן של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, וושינגטון תהיה מעוניינת לזרז את העברת הסמכויות הביטחוניות לידי הארגונים המקומיים באפגניסטן, אפילו לידי הטליבן.

השר גייטס, השוהה בוועידה ביטחונית בסינגפור, ציין בנאומו בכנס כי "על הטליבן לנתק את קשריו עם אל-קאעדה, ולהסכים להתקיים תחת החוקה האפגנית. על אנשיו להסכים להתפרק מנשקם, ולחיות במדינה שבה הממשלה היא המחזיקה הבלעדית בכוח". שר ההגנה הסכים בדבריו לטענה כי הטליבן הוא "חלק מהמארג הפוליטי באפגניסטן, בשלב זה". אם הטליבן יסכים לתנאים שתציב ארצות הברית, אמר גייטס, עשוי הארגון לשאת תפקיד פוליטי בעתידה של אפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully