וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אחיו של נשיא אפגניסטן פעיל ב-CIA?

לפי דיווח בניו יורק טיימס, אחמד קרזאי הידוע כסוחר סמים, קיבל תשלומים קבועים מסוכנות הביון האמריקאית על שורת שירותים שהעניק לה ב-8 השנים האחרונות

לפי דיווח שהתפרסם הלילה (רביעי) ב-"ניו יורק טיימס", אחיו של נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי קיבל תשלומים קבועים מסוכנות הביון האמריקאית – ה-CIA. העיתון מצטט בכירים לשעבר בממשל האמריקאי שאמרו כי אחמד וואלי קרזאי, החשוד גם בסחר אופיום קיבל כסף מהסוכנות בשמונה השנים האחרונות על מנת לסייע לארגון בגיוס ארגון כמו צבאי אפגני המציית לפקודות הארגון באזור העיר קנדהר.

אחמד קרזאי עצמו הודה כי הוא משתף פעולה עם האמריקאים, אך הכחיש כי הוא מקבל תשלומים מסוכנות הביון. "אני מקבל תשלומים מאחי הנשיא, אין לי כל ידע מאיין מגיע הכסף", אמר קרזאי. כמו כן הכחיש קרזאי את החשדות בנוגע להיותו סוחר אופיום. דובר ה-CIA סירב לאשר או להכחיש את הדיווח. "שום ארגון מודיעין הראוי לשמו לא יתייחס להאשמות מסוג זה", אמר הדובר. על פי הדיווח קרזאי מתווך במגעים המתקיימים בין אנשי הטאליבן ל-CIA.

בתוך כך נערכים באפגניסטן לקיומו של סבב בחירות נוסף. ההחלטה לערוך סבב בחירות שני בין שני המועמדים המובילים, הנשיא הנוכחי חמיד קרזאי ויריבו בבחירות עבדאללה עבדאללה, התקבלה לאחר שחקירת הזיופים בבחירות, שהתקיימו במדינה באוגוסט, העלתה כי אף אחד מהמתמודדים לא זכה ביותר מ-50 אחוז מהקולות, הרוב הדרוש על מנת להיבחר לנשיאות באפגניסטן. גורמים בוושינגטון אמרו כי אם הדיווח על התנהלות ה-CIA התברר כנכון, אזי התנהלות הארגון מקשה על פיתוח ממשלה מרכזית אפקטיבית באפגניסטן. ממשלה שתאפשר לארה"ב לסגת מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully