וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההאזנות: לחץ לבטל רכישת "סקיי" בידי מרדוק

בבריטניה טוענים כי סגירת הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" אינה אלא מהלך ציני של המיליארדר כדי להכשיר את ההשתלטות על תאגיד הטלוויזיה. סמפכ"ל המשטרה התנצל: "טעינו כשסגרנו את התיק"

המיליארדר האמריקאי רופרט מרדוק, בעלי תאגיד התקשורת "ניוז קורפ", הגיע היום (ראשון) לבריטניה, כדי לפקח מקרוב על ניהול המשבר באימפריית העיתונים שלו, ביום הופעת גיליונו האחרון של צהובון סוף השבוע "ניוז אוף דה וורלד", שנסגר בגלל שערוריית האזנות הסתר בהן היה מעורב. מיד עם נחיתתו בלונדון הבוקר, התייצב איל התקשורת בן ה-80 במערכת העיתון, ערך בה סיור קצר והמשיך למשרדי חברת-הבת "ניוז אינטרנשיונל", המופקדת על העיתונים הבריטיים של "ניוז קורפ", לסדרת התייעצויות עם מנהליה.

פרשנות: End of the World / בירנית גורן

רופרט מרדוק נכנס עם רכבו לבניין מערכת ה"ניו אוף דה וורלד" שבבעלותו, בעודו קורא את הגיליון האחרון אי פעם של העיתון, 10 ביולי 2011. רויטרס
רופרט מרדוק נכנס הבוקר למערכת "ניוז אוף דה וורלד", כשהוא מעיין בגיליון האחרון/רויטרס

האופוזיציה הבריטית ממשיכה לנצל את הפרשה כדי לנגח את השלטון בכלל, ובפרט את ראש הממשלה דייוויד קמרון, שזכה בעבר לאהדה בלתי מסוייגת של הצהובון, ואף העסיק כיועץ התקשורת שלו את דייוויד קולסון, שהיה עורך השבועון בתקופת ההאזנות. קולסון, שנאלץ להתפטר לפני כחצי שנה מתפקידו בדאונינג 10 בעקבות חשיפת הפרשה, נעצר ונחקר בסוף השבוע בגין חלקו בפרשה.

בין היתר, קוראת כעת האופוזיציה לבטל מהלך שממשלתו של קמרון קידמה בשנה האחרונה: השלמת רכישתו של תאגיד השידור סקיי (BSkyB) בידי "ניוז קורפ", שכבר כיום מחזיק ב-39.1% מהתאגיד, המפעיל בין היתר את רשת "סקיי ניוז". מבקריו הרבים של מרדוק בבריטניה טוענים היום כי ההחלטה לסגור את "ניוז אוף דה וורלד" לא הייתה אלא מהלך ציני שנועד להכשיר את רכישת "סקיי", כשבפועל, לא יפסיד ממנו מרדוק דבר - שכן במקביל, כבר הודיעה "ניוז קורפ" כי הצהובון הבריטי השני שבבעלותה, ה"סאן", יתחיל השבוע לפרסם מהדורת סוף שבוע, שלמעשה תמלא את מקומו.

ראש האופוזיציה, יו"ר מפלגת הלייבור אד מיליבנד, קרא היום למרדוק לסגת בו מהצעת הרכישה. "לא ניתן להשלים את העסקה הזו עד שתסתיים החקירה הפלילית בפרשה", אמר. לדבריו, הוא מתכוון להוביל החלטה של הפרלמנט על עיכוב העסקה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

דורשים את ראשה של רבקה ברוקס

מיליבנד גם קרא לעצור ולהעמיד לדין את מנכ"לית "ניוז אינטרנשיונל", רבקה ברוקס, שהייתה עורכת הצהובון לפני קולסון, ורבים סבורים כי הייתה גם מעורבת עמוקות בהאזנות הלא-חוקיות - שהשבוע התברר בין היתר כי כללו תאים קוליים של נערה חטופה ושל משפחות נפגעי טרור. גם קמרון עצמו, שכבר הורה על הקמת ועדת חקירה בפרשה, התייחס בסוף השבוע לעניינה של ברוקס. הוא אמנם נמנע מקריאה מפורשת להדיחה, אך אמר כי "אם היא הייתה מגישה לי מכתב התפטרות, הייתי מקבל אותו".

חזית נוספת שבה מותקפים שלטונות בריטניה בפרשה, נוגעת לתפקודה של המשטרה - שהואשמה כי גררה רגליים בחקירת הצהובון, שהחלה כבר ב-2006, בין היתר כדי להסתיר את יחסי ה"תן-וקח" שלו עם גורמים שונים בתוך המשטרה, שלפי החשד העניקו לו סיפורים בלעדיים תמורת שוחד בהיקף עשרות אלפי ליש"ט. סגן מפכ"ל המשטרה, ג'ון ייטס, התייחס לנושא זה היום, והתנצל בצורה מפורשת על מחדל משנת 2009, אז החליטה המשטרה להפסיק את החקירה בתיק מחוסר ראיות, לאחר הרשעתם של עורך העיתון קלייב גודמן והחוקר הפרטי גלן מקלייר.

קונה בסופרמרקט מעיין בגיליון האחרון של "ניוז אוף דה וורלד", לונדון, בריטניה, 10 ביולי 2011. רויטרס
"תודה ולהתראות". הגיליון האחרון של "ניוז אוף דה וורלד"/רויטרס

אז הוסברה סגירת התיק בכך שההאזנות שביצעו גודמן ומקלייר היו "מקרה מבודד" - אולם כעת מתברר כי היה זה רק קצה הקרחון. "אני אחראי לכך", אמר היום ייטס. "ברור לגמרי שהייתי יכול לעשות הרבה יותר. אז קבעתי שהחקירה שנערכה הייתה הצלחה. די ברור שכעת הדברים נראים אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully