וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "אם ארה"ב תאיים - נתקוף מטרות אמריקאיות"

לדברי מפקד בכיר במשמרות המהפכה, יש ביכולתה של אירן לתקוף את נושאות המטוסים האמריקאיות ואת בסיסי ארה"ב במזרח התיכון. הוא הוסיף כי טהרן שיגרה בהצלחה 2 טילים לאוקיינוס ההודי

"צי אניות הקרב של ארצות הברית אינו מהווה עוד איום עבור אירן, מפני שכעת יש ביכולתנו לפגוע בנושאות המטוסים האמריקאיות ובבסיסי ארה"ב באזור", כך הזהיר היום (שבת) מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה, הגנרל אמיר עלי חאג'יזדה. לדבריו, "נושאות המטוסים האמריקאיות הן מטרה קלה עבורנו, ובמידה וארה"ב תאיים לפגוע בנו – נתקוף אותן". עם זאת, הדגיש חאג'יזדה במהלך מסיבת עיתונאים שעסקה בנושא ניסויי הטילים האחרונים שערכו משמרות המהפכה, כי "אירן לעולם לא תפתח במלחמה".

חאג'יזדה חזר והדגיש במהלך מסיבת העיתונאים את יכולות הטילים של אירן, ואף אמר כי כ-70% מבסיסי ארה"ב במזרח התיכון נמצאים, לכל היותר, במרחק של 300-400 קילומטרים מאירן. לדבריו, משמעות הדבר היא שכל הבסיסים נמצאים "בטווח הקצר והבינוני של הטילים שברשות משמרות המהפכה".

חאג'יזדה הודה גם כי אירן שיגרה בפעם הראשונה שני טילים בעלי טווח של 1,900 קילומטרים לכיוון האוקיינוס ההודי בתחילת השנה. לדבריו, הטילים שוגרו ממרכז אירן לכיוון האוקיינוס ופגעו בהצלחה במטרות שיועדו להם. הוא הוסיף כי אירן מחזיקה בטילים שמסוגלים להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים. "לאירן יש את היכולת לייצר טילים בעלי טווח ארוך יותר, אך כיום אין עדיין צורך בך", אמר.

דבריו של חאג'יזדה מגיעים על רקע תמרון צבאי רחב היקף שנפתח לפני כשבועיים ונמשך 10 ימים, בהובלת משמרות המהפכה בטהרן. במסגרת התרגיל, שנקרא "הנביא הגדול 6", תורגל, בין היתר, ירי סימולטני של לפחות 14 טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי בין היתר שוגרו רקטות מסוג זילזאל וטילי שיהאב 1 ושיהאב 2, וכמו כן טילי שיהאב 3, המסוגלים להגיע לטווח של עד 2,000 קילומטרים.

עוד בנושא אירן:
אירן: הסנקציות נגדנו לא יעצרו פיתוח מערך הטילים
בריטניה: ”אירן בחנה טילים בעלי יכולת גרעינית”
אירן הציגה מתקן תת-קרקעי לשיגור טילים בליסטיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully