וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הסנקציות נגדנו לא יעצרו פיתוח מערך הטילים

לדברי שר ההגנה האירני, "לאירן אין ביטחון במדינות אחרות שיספקו מענה לדרישות ההגנה שלה", ולכן תמשיך בפיתוח מערך טילים. השר גם דחה את הטענות שטהרן העבירה נשק לעירק ואפגניסט

שר ההגנה של אירן, אחמד ווחידי, אמר היום (שבת) כי תוכנית מערך הטילים של אירן מוכיחה כי הסנקציות שהטיל האו"ם על מדינתו, "לא יעצרו את תוכניות ההגנה של טהרן". בהצהרה שפורסמה באתר משמרות המהפכה, הסביר ווחידי כי "לאירן אין ביטחון במדינות אחרות כדי לענות על דרישות ההגנה שלה, ולכן תמשיך בפיתוח מערך הטילים".

עוד בנושא אירן:
ח”כים שיצאו לגרמניה זעמו: הפרלמנט אירח משלחת מאירן
בריטניה: ”אירן בחנה טילים בעלי יכולת גרעינית”
אירן הציגה מתקן תת-קרקעי לשיגור טילים בליסטיים

בצהרים דחה ווחידי את טענות ארצות הברית לפיהן משמרות המהפכה העבירו לאחרונה נשק ותחמושת לארגונים בעירק ובאפגניסטן המתנגדים למעצמה האמריקאית. הוא הגדיר את ההאשמות כ"שקרים נלעגים". לדבריו, "השקרים המגוחכים והחוזרים של האמריקאים שואפים להצדיק את השגיאות שלהם". מוקדם יותר טענו גורמים בכירים בצבא ארצות הברית בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", כי הנשק והתחמושת הועברו לארגונים אלה כדי לקדם את נסיגת צבא ארה"ב מעירק ואפגניסטן.

ביום רביעי אמר שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, כי "אירן ביצעה ניסוי בטילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים". בנאום שנשא בפני הפרלמנט הבריטי, אמר הייג כי אירן מבצעת ניסויים סודיים בטילים ובמשגרים. הוא הוסיף כי הניסוי עומד בניגוד גמור להחלטת האו"ם 1929, העוסקת בהרחבת הסנקציות נגד אירן. עם זאת, אירן דובר משרד החוץ האירני הכחיש את הדברים ואמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "אף אחד מהטילים שנבדקו בידי אירן אינו מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully