וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים שיצאו לגרמניה זעמו: הפרלמנט אירח משלחת מאירן

פנחס וולף

30.6.2011 / 19:51

"הפרלמנט האירני הוא כיסוי למשטר רצחני",כתבו שאול מופז ועמיתיו במכתב ששיגרו לקנצלרית גרמניה, "לא ייתכן שגרמניה תמשיך לשוחח עם חברי פרלמנט אירניים בניגוד לעמדתה הרשמית"

במשלחת ועדת חוץ וביטחון שיצאה לביקור רשמי בגרמניה זועמים היום (חמישי) על כך שהפרלמנט הגרמני אירח גם משלחת של הפרלמנט האירני. משלחת של ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ שאול מופז (קדימה), יצאה השבוע לסדרה של פגישות מדיניות בצרפת וגרמניה. במהלך ביקור המשלחת בברלין גילו חבריה כי הפרלמנט הגרמני מארח באותה שעה משלחת רשמית של המג'לס (הפרלמנט האירני).

בעקבות האירוע החליט מופז בהתייעצות עם חברי הוועדה האחרים לשלוח מחאה רשמית לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לשר החוץ הגרמני, ליו"ר הבונדסטג וליו"ר ועדת החוץ של הבונדסטג. "בשעה שגרמניה מדברת על צעדים אפקטיביים בסוגיית הסנקציות נגד איראן, היא ממשיכה במקביל לשוחח ולארח חברי פרלמנט אירניים התומכים בהשמדת ישראל, בניגוד לעמדה הרשמית והמוצהרת של הקנצלרית והממשל בגרמניה", כתבו חברי הכנסת.

במכתב לבכירים הגרמנים כתבו חברי המשלחת הישראלית, ביניהם חברי הכנסת רוני בר-און, זאב ביילסקי, משה מטלון ועינת וילף, כי "המג?לס האירני הוא פסאדה פרלמנטרית המכסה על משטר רצחני המדכא את אנשיו, רוצח ומענה סטודנטים צעירים המפגינים למען חופש, תומך ומייצא טרור, מסייע למשטרו של אסד לדכא את ההפגנות נגדו, מכחיש את השואה בעת שהוא מייצר נשק גרעיני וטילים לנשיאתו במטרה לבצע רצח עם נגד היהודים ולמחוק את מדינתו היחידה מהמפה".

חברי פרלמנט גרמנים: יש להגיע להבנות משותפות ולשם כך יש להיפגש

"לא ייתכן שבה בעת שגרמניה קוראת למשטר סנקציות קשוח כנגד המשטר האירני, נציגים רשמיים של גרמניה ושל אזרחיה חותרים תחת מדיניות זו", המשיכו חברי הכנסת לתקוף במכתבם, "בכך שהם נפגשים עם חברי המג?לס האיראני הם שולחים מסר מסוכן שהסנקציות האירניות נעשות בקריצה. איננו יכולים לעמוד מנגד בעת שנציגים גרמנים מקיימים דיאלוג עם משטר הקורא לרצח עם. אנו רואים בדאגה את הקשרים המסוכנים בין נציגים גרמנים ומקבליהם האירנים ומקווים שקשרים אלו יופסקו".

המשלחת פגשה הערב את מקבילתה הגרמנית והח"כים התעקשו להקריא לחברי הפרלמנט הגרמני את מכתב המחאה. גורמים במשלחת ציינו כי בתגובה אמרו להם הגרמנים כי "אתם אומרים בעצמכם שתקיפה זו אופציה אחרונה וחשוב להגביר את הסנקציות. לשם כך צריך להגיע להבנות משותפות ואי אפשר להגיע לכך מבלי להיפגש עם האירנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully