וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "אירן בחנה טילים בעלי יכולת גרעינית"

שר החוץ הבריטי הזהיר כי בניגוד להחלטת האו"ם 1929 העוסקת בהרחבת הסנקציות על אירן, מבצעת טהרן ניסויים בטילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים באין מפריע. אירן מכחישה

רויטרס

(צילום – רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

"אירן ביצעה ניסוי בטילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים", כך אמר היום (רביעי) שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, בנאום שנשא בפני הפרלמנט הבריטי. לדבריו, אירן מבצעת ניסויים סודיים בטילים ובמשגרים. הוא הוסיף כי הניסוי עומד בניגוד גמור להחלטת האו"ם 1929, העוסקת בהרחבת הסנקציות נגד אירן.

עם זאת, אירן מכחישה את הדברים. דובר משרד החוץ האירני אמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "אף אחד מהטילים שנבדקו בידי אירן אינו מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני".

אתמול חשפו משמרות המהפכה בטהרן מתקן תת-קרקעי לשיגור טילים שיאפשר להם לשגר את הטילים ארוכי הטווח שברשותם. הטלוויזיה המקומית פרסמה סרטון, שמקום צילומו אינו ידוע, בו נראה המתקן התת-קרקעי, ובו טילים שתוארו כטילים מסוג "שיהאב 3". החשיפה מגיעה במקביל לתמרון הצבאי רחב ההיקף שנפתח שלשום בהובלת משמרות המהפכה בטהרן.

במסגרת התרגיל, שנקרא "הנביא הגדול 6" ויימשך כ-10 ימים, תורגל ירי סימולטני של לפחות 14 טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי בין היתר שוגרו רקטות מסוג "זילזאל" וטילי "שיהאב 1" ו-"שיהאב 2", וכמו כן טילי "שיהאב 3", המסוגלים להגיע לטווח של עד 2,000 קילומטרים.

"הטכנולוגיה בה נבנו המתקנים הללו היא מקומית לחלוטין", ציטטה הטלוויזיה המקומית מדבריו של דובר התרגיל. כמו כן, הטלוויזיה שידרה שיגור של טיל מבלי לפרט את סוגו או את מקום השיגור. "עם טווח של כ-2,000 קילומטרים, 'שיהאב 3' מסוגל, מבחינה תיאורטית, להגיע לשטחה של מדינת ישראל וכן לבסיסי צבא ארצות הברית במזרח התיכון", נאמר בשידור.

"התרגיל כולל ניסוי בשיגור טילים ארוכי טווח, קצרי טווח וטילים בעלי טווח בינוני", אמר אמיר עלי חאג'יזאדה, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האירניים, לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון. לדברי חאג'יזאדה, התרגיל לא נועד לאיים על גורם כזה או אחר, אלא מהווה "מסר של פיוס וידידות כלפי המדינות באזור".

עוד באותו נושא:
אירן הציגה מתקן תת-קרקעי לשיגור טילים בליסטיים
אירן פתחה בתרגיל רחב היקף: "נערכים לתקיפות האויב"
הממשלה אישרה הרחבת הסנקציות הכלכליות על אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully