וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על המשט: "יכשיר הברחות נשק לחמאס"

רמי שני

30.6.2011 / 18:46

ראש הממשלה התייחס במהלך טקס מסדר הכנפיים שנערך בבסיס חצרים למשט לעזה והודה למנהיגי העולם שפעלו לסכלו. גם הנשיא פרס נאם בטקס: "אל לאירן לטעות ביכולותיה הצבאיות של ישראל"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ השתתפו היום (חמישי) בטקס סיום קורס הטיס, שנערך בבסיס חיל האוויר בחצרים. נתניהו התייחס בנאומו למשט הצפוי להפליג לרצועת עזה. "אני מבקש להודות למנהיגים רבים בעולם שהתבטאו ופעלו נגד משט הפרובוקציה ובראשם מנהיגי ארה"ב ואירופה ובפרט לראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו. לישראל הזכות המלאה לפעול נגד הניסיונות להכשיר את הברחת הטילים והרקטות ושאר כלי הנשק למובלעת הטרור של החמאס", אמר נתניהו.

עוד על המשט לעזה:
בכיר חמאס ישתתף במשט: ”המוח שמאחורי ההפלגה”
תקלה בספינה נוספת במשט: ”כנראה חבלה ישראלית”
חיילי מילואים הגישו קובלנה נגד מארגני המשט

הוא הוסיף כי "החמאס הוא אויב אכזרי, הפוגע בזדון בערינו ובילדינו ומחזיק את גלעד שליט בשבי נפשע נגד כל האמנות והסטנדרטים הבינלאומיים. הקהילה הבינלאומית מאוחדת בדרישה מהחמאס לשחרר את גלעד ולאפשר לצלב האדום לבקרו. המדינה מחויבת לשחרורו של גלעד ולהחזרתו הביתה בשלום וכן להחזרם לישראל של רון ארד ושאר נעדרינו.

לפניו נשא דברים בטקס הנשיא פרס, שהתייחס לאיום האירני על ישראל. הוא הדגיש כי "ישראל מודעת לסכנה המרחפת מעל ראשה ויכולה להתמודד עמה". פרס הוסיף כי "ישראל אינה מדינה קלת דעת. אנו מודעים לסכנות העומדות בפנינו, ובראשן הסכנה האירנית. ממשלת אירן, שראשיה מאיימים בפומבי על קיום ישראל, משקיעה הון עתק בבניית מערכת צבאית וטרוריסטית בעלת אופי תוקפני".

לדבריו, "איננו קלי דעת, אך גם לא אובדי עצות. אירן מגזימה בפרסום היכולת הצבאית שלה. ואני מציע לאירן שלא לטעות ביכולותיה של ישראל, גם אם אינן פומביות. לאירן אין יציבות ואין חירות ואני מאחל לה עתיד ללא רודנות. אנחנו נדע לעמוד בפני הסכנה האירנית. נדע להתמודד עימה מבלי לוותר על שאיפתנו לשלום".

מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, בחר להתייחס למצב במזרח התיכון ולחייל החטוף, גלעד שליט. בנאומו אמר נחושתן כי "המזרח התיכון גודש. מסביבנו יש תנועת יבשות של ממש ובתוך אי היציבות מודגש עוד יותר הצורך בשמירה על מדינת ישראל כאי של יציבות. 25 שנים חלפו מאז יצא רון ארד בטיסה ולא שב והיום אנו מציינים חמש שנים לנפילתו של גלעד שליט בשבי ואנו מחכים לשניהם".

עוד באותו נושא:
משפחת חיל האוויר: הבן השלישי מסיים קורס טיס
קורס טיס 2011: הטובים לטיס, אבל איפה הטובות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully