וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס טיס 2011: הטובים לטיס, אבל איפה הטובות?

פרחי הטיס מסיימים את הקורס היוקרתי ללא נציגות נשית. העיר חיפה זוכה לייצוג מכובד עם שמונה בוגרים, מחצית מהטייסים לעתיד הם עירוניים ו-2% בני קיבוצים. רק 12% מתגוררים בדרום

בעוד שבוע בדיוק יסיימו חניכי קורס הטיס של חיל האוויר את המסלול המפרך, ויעמדו על מגרש המסדרים של בסיס חיל האוויר בחצרים לקבלת "הכנפיים" הנחשקות. מנתוני חיל האוויר עולה כי בניגוד למחזורים קודמים, כל בוגרי מחזור קורס הטיס הנוכחי הם גברים.
עוד על פרחי טיס:
שנה שעברה: שמונה בוגרות קיבלו כנפיים
קורס טיס 2009: רק 7% מתגוררים בדרום הארץ
פרחי טיס - לא רק בעברית

עוד עולה מהנתונים כי העיר ממנה הגיעו רוב הטייסים במחזור הנוכחי היא חיפה, ממנה יצאו לא פחות משמונה אנשי צוות אוויר. במקום השני מככב היישוב מכבים-רעות עם חמישה טייסים ונווטים.

על פי הנתונים שפרסם אתמול (חמישי) צה"ל, מעט יותר ממחצית מבוגרי הקורס הם עירוניים, כאשר רק 2% מהמסיימים הם בני קיבוצים ואילו 26% גדלו בישובים קהילתיים. בנוסף, 51% מפרחי הטיס מתגוררים במרכז הארץ, לעומת 12% שמתגוררים בדרום ו-37% שמתגוררים בצפון הארץ.

איש מהבוגרים אינו בן יחיד

במחזור הנוכחי חלה עלייה משמעותית באחוז המסיימים אשר שירתו בתפקידים שונים בצה"ל לפני הגיעם לקורס הטיס: 16% לעומת 5% במחזור הקודם. בין היתר, שירתו חניכים אלה קודם שהגיעו לקורס בחיל הים, חיל האוויר וחיל רגלים.

נראה כי הסיכוי לסיים קורס טיס גבוה יותר עבור בנים אמצעיים. 46% מהבוגרים הם "ילדי סנדוויץ", 30% הם הצעירים במשפחה וכרבע הם בכורים. יצוין כי אף אחד מבוגרי הקורס אינו בן יחיד.

בטקס מסדר הכנפיים צפויים להשתתף נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל בני גנץ ומפקד חיל האוויר אלוף עידו נחושתן.

(עדכון ראשון: 21:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully