וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: סוריה איפשרה למפגינים לחדור לישראל

לפי דו"ח כוח שמירת השלום, חיילי צבא סוריה עמדו מנגד ולא עצרו את שטף המפגינים בגולן, ב"יום הנכבה" וב"יום הנכסה". דיפלומטים: "זה ניסיון ברור להסיט תשומת הלב מהאלימות הפנימית"

עדות נוספת למעורבות הממשלתית הסורית באירועי "יום הנכבה" ו"יום הנכסה": לאחר שאתמול הוצג בבריטניה צילום מסמך המוכיח לכאורה כי השלטונות הם ששלחו לגבול את המפגינים ב-15 במאי והנחו את הצבא לאפשר להם לחצות את הגבול, קובע גם דו"ח או"ם שנחשף היום (רביעי) על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית, כי חיילי הצבא עמדו מנגד ולא הפריעו למפגינים - הן ב-15 במאי והן ב-5 ביוני. על פי גרסת סוריה, בסיכום שני ימי ההפגנות נהרגו 27 מפגינים סורים מאש כוחות צה"ל.

בעקבות "יום הנכבה" ו"יום הנכסה" - עוד כותרות:
המעצרים במג'דל שמס נמשכים: "מיעוט לא מייצג"
ישראל לאו"ם: סוריה אשמה בעימותים בגולן
האו"ם: מוטרדים מהרג המפגינים הסורים ע"י ישראל
עיתון סורי: "האירועים ביום הנכסה הם רק הקדמה"

על פי דיווח סוכנות הידיעותה צרפתית, הדו"ח המדובר של כוח שמירת השלום המפקח על קו הפסקת האש בגבול סוריה-ישראל (UNDOF), נמנע מקביעה כי השלטונות הם ששלחו את המפגינים, כפי שמשתמע מהמסמך שהוצג אתמול, אולם מבהיר כי בשני המקרים, כוחות צבא היו במקום ולא התערבו.

הדו"ח, שעליו חתום גם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, מתייחס גם למהומות הפנימיות בסוריה, וקובע כי הן התרחבו והגיעו גם לכמה כפרים באזור הגבול עם ישראל, וכי סוריה מונעת מכוחות שמירת שלום של האו"ם גישה לאזורים נרחבים בתוכו.

כוחות צה"ל מול חדירת עשרות סורים אל שטח ישראל, מאי 2011. יובל בן אבו, ג'יליס
המפגינים הסורים חודרים למג'דל שמס, "יום הנכבה"/ג'יליס, יובל בן אבו

בזמן האירועים פירסם המזכ"ל באן הודעה בה קרא לשני הצדדים "לשמור על איפוק ולא להידרדר לפרובוקציות". הוא קבע כי האירועים "מסכנים את הסכם הפסקת האש מ-1974", וקרא לסוריה "למלא את מחויבותה לשמור על שלומם של חיילי האו"ם".

סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה גורם דיפלומטי מערבי שהתייחס לדו"ח, ואישר את הטענות שנשמעו מירושלים לאחר האירועים: "תיאור ההפגנות בדו"ח מוביל למסקנה ברורה: שלטונות סוריה יוצרים אי-שקט בגבול כדי להסיט את תשומת הלב הבינלאומית מההתקוממות הפנימית ודיכויה האלים". דיפלומט אחר הוסיף כי "האירועים האלו מוכיחים שהאלימות הפנימית בסוריה מהווה איום על השלום האזורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully