וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לאו"ם: סוריה אשמה בעימותים בגולן

במכתב, שנשלח למזכ"ל האו"ם, ישראל האשימה את השלטונות הסורים כי לא עשו דבר למנוע את ההפגנות על הגבול ואף עודדו אותן כדי להסיח את דעת הקהל העולמית מהמהומות בתוך המדינה

ישראל שיגרה אמש (שלישי) מכתב תלונה לאו"ם בו האשימה את סוריה באירועי האלימות בגבול בין במדינות במסגרת ציון יום הנכסה, כך דווח ברשת ב'. במכתב, שנשלח למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולנשיא מועצת הביטחון של האו"ם על ידי סגן שגריר ישראל באו"ם חיים וקסמן, נכתב כי סוריה היא האחראית להפרה של הסכם הפרדת הכוחות וכי השלטונות הסורים לא עשו דבר כדי למנוע את נסיונם של המפגינים הפלסטינים לפרוץ את הגבול. עוד נכתב במכתב כי סוריה עודדה את ההפגנות על מנת להסית את תשומת הלב הבינלאומית מהמהומות בתוך המדינה.

עוד בנושא הפגנות יום הנכסה:

האו"ם: מוטרדים מהרג המפגינים הסורים ע"י ישראל
ארה"ב מיישרת קו עם נתניהו: "סוריה אחראית לעימות"
נתניהו: ממשלת סוריה לא מנעה את הפרובוקציה

במסגרת הפגנות לציון יום הנכסה, הגיעו ביום ראשון מאות מפגינים פלסטינים מסוריה לגבול עם ישראל, בסמוך למג'דל שמס, וניסו להגיע לגדר ולפרוץ אותה. בתגובה, ירו צלפי של צה"ל לעבר המפגינים ולפי דיווחים סורים הרגו 20 מתוכם ופצעו מעל 200. המפגינים סרבו לעזוב ואף בילו את הלילה בסמוך לגבול, למרות שלא היו היתקלויות נוספות עם כוחות צה"ל.

אתמול התייחסה נציבת זכויות האדם של האו"ם, נבי פיליי, לאירועים על הגבול ואמרה כי היא "מוטרדת ביותר" מהאירועים. פיליי אמרה כי ממשלת ישראל מחויבת לדאוג לכך שכוחות הביטחון שלה לא ייעשו שימוש מוגזם בכוח. "לא משנה עד כמה חמורות הנסיבות, השימוש באש חיה נגד מפגינים לא חמושים שגרם להרג רבים מהם, מעלה את השאלה האם לא נעשה שימוש לא מושכל בכוח מוגזם".

פיליי התייחסה גם לחלקו של המשטר הסורי בהפגנות, ואמרה כי היא מודאגת מהעובדה שהרשויות בסוריה עודדו את המפגינים להפגין באזור ממוקש, והודתה כי ייתכן שחלק מההרוגים מתו משום שעלו על אותם מוקשים. "לממשל הסורי יש מחוייבות להבטיח שאזרחים לא ייכנסו לשטח בו נמצאים מוקשים", אמרה.

(עדכון ראשון: 21:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully