וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מיישרת קו עם נתניהו: "סוריה אחראית לעימות"

וושינגטון מאשימה את דמשק באחריות לעימותים בין מפגינים פלסטינים לחיילי צה"ל בגבול עם ישראל. "זהו ניסיון סורי להתסיס כדי להסיט את תשומת הלב מהבעיות הפנימיות"

מחלקת המדינה האמריקאית האשימה אמש (שני) את סוריה בכך שהיא עומדת מאחורי העימותים בין מפגינים פלסטינים לחיילי צה"ל בגבול עם ישראל. דובר מחלקת המדינה מארק טונר אמר בתדרוך לעיתונאים כי "באופן ברור, זהו ניסיון של סוריה להתסיס להפגנות מהסוג הזה, כדי להסיט את תשומת הלב מבעיותיה הפנימיות. לישראל, כמו לכל מדינה ריבונית, יש את הזכות המלאה להגן על עצמה".

דברים ברוח דומה השמיע מוקדם יותר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "האירועים בגבול הסורי הם אינם יד המקרה, יש ניסיון לחמם את הגבול, לנסות לפרוץ גבולותינו", אמר נתניהו, "המאבק הוא לא סביב חמישה ביוני אלא סביב 15 במאי 1948. הוויכוח הוא על עצם הקמת מדינת ישראל".

ראש הממשלה מתח ביקורת על השלטונות בדמשק ואמר כי "פעלנו על פי נקודות ברורות שיש לכוחות צה"ל בתוך השטח, אל מול המפגינים, אזהרות חוזרות ונשנות. הירי היה מוצא אחרון לאחר שכל שאר האפשרויות מוצו. לצערי אני לא יכול להגיד שממשלת סוריה הפעילה את כל משקלה על מנת למנוע פרובוקציות. היא איפשרה לאנשים לחולל את הפרובוקציות שקראו תיגר על ריבונות ישראל. יש כאן ניסיון להסתת תשומת הלב הבינלאומית מהמתרחש בתוך סוריה והאירועים הקשים בחמה".

בתוך כך, הטלוויזיה בדמשק דיווחה הערב כי 40 שוטרים סורים נהרגו במארב בעיר ג'יסר א-שוג'ור בצפון-מערב סוריה. לפי הדיווח, ההרוגים היו בדרכם לסייע לאזרחים שאוימו בעיר.

עוד באותו נושא:

פלסטינים נערכים בפייסבוק ל"הפגנה הגדולה עד כה"

עדכון ראשון: 21:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully