וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ממשלת סוריה לא מנעה את הפרובוקציה

פנחס וולף

6.6.2011 / 16:31

יממה לאחר העימותים הקשים בהם נהרגו כ-20 פלסטינים סורים, הדגיש ראש הממשלה כי מדובר ב"ניסיון לחמם את הגבול". נתניהו הוסיף כי "נינים של הפליטים מבקשים לשטוף את ישראל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) מחוץ לישיבת הליכוד בכנסת, לניסיון האחרון של פלסטינים סורים לפרוץ את גדר הגבול ברמת הגולן לתוך שטחי ישראל. לדברי נתניהו, "האירועים בגבול הסורי הם אינם יד המקרה, יש ניסיון לחמם את הגבול, לנסות לפרוץ גבולותינו. המאבק הוא לא סביב חמישה ביוני אלא סביב 15 במאי 1948. הוויכוח הוא על עצם הקמת מדינת ישראל".

נתניהו הוסיף כי "הנה עכשיו באים נינים של הפליטים ומבקשים לשטוף את מדינת ישראל. אין בזה צדק, היגיון, אין בזה שום תוחלת, רק ניסיון לקיים פנטזיה. יש בכך לסכן את שלום האזור ועל כן אנו מחויבים להגן על גבולותינו. צה"ל פעל בהתאם לחוק הבינלאומי. אנחנו הבהרנו שנגן על גבולותינו, העברנו אזהרות למדינות השכנות".

ראש הממשלה מתח ביקורת על השלטונות בדמשק ואמר כי "פעלנו על פי נקודות ברורות שיש לכוחות צה"ל בתוך השטח, אל מול המפגינים, אזהרות חוזרות ונשנות. הירי היה מוצא אחרון לאחר שכל שאר האפשרויות מוצו. לצערי אני לא יכול להגיד שממשלת סוריה הפעילה את כל משקלה על מנת למנוע פרובוקציות. היא איפשרה לאנשים לחולל את הפרובוקציות שקראו תיגר על ריבונות ישראל. יש כאן ניסיון להסתת תשומת הלב הבינלאומית מהמתרחש בתוך סוריה והאירועים הקשים בחמה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד על העימותים בגבול הסורי:

הבוקר: שקט מתוח בגבול - צה"ל תיקן את הגדר
אתמול: 20 הרוגים סורים בגבול עם ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully