וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט מתוח בגבול הסורי - כוח צה"ל מתקן הגדר

יהושע בריינר

6.6.2011 / 8:53

פחות מעשרה בני אדם נמצאים ב"גבעת הצעקות" מול מג'דל שמס כשמנגד מתקנים כוחות הנדסה את גדר התלתלית שנפרצה אתמול. במג'דל שמס חוזרים לשגרה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

זירת העימותים בין ישראל למפגינים הפלסטינים בגבול-ישראל סוריה נותרה הבוקר (שני) שוממה ממפגינים, כאשר פחות מעשרה בני אדם נמצאים במבנה על "גבעת הצעקות" מול מג'דל שמס. מנגד, כוחות הנדסה של צה"ל מגדוד 603 נכנסו לשטח בו שהו אתמול המפגינים ופתחו בתיקוני הגדר התלתלית שנפרצה כאשר צלפים מחטיבות הצנחנים והנח"ל מחפים ממרחק על כוח ההנדסה המבצע את התיקונים.

יתר הכוחות שוהים בשטחי כינוס בעומק השטח. לדברי גורמים בצה"ל, גם היום תימשך ההיערכות בפיקוד הצפון. צו השטח הצבאי הסגור שהוצא אתמול על צפון רמת הגולן נותר בתוקף ומחסומי משטרה פרושים בכבישי הגישה המובילים לאזור קוניטרה ומג'דל שמס.

התפרעויות יום הנכסה במג'דל שמס בגבול סוריה, מאי 2011. שלומי גבאי
"כולם מדברים על כך שזה היה שטות גדולה מצד הצבא לירות עלינו אתמול"/שלומי גבאי

בטווח שבין גבעת הצעקות לגבול ניכרים היטב תוצאות יום הקרב שנערך אתמול במקום לציון "יום הנכסה". כביש המערכת בו משתמשים כוחות הביטחון ליד הגבול גדוש באבנים שנזרקו מכיוון מג'דל שמס. גם בצד הסורי, ישנם דגלי פלסטין וסוריה שנותרו תקועים באדמה במקום. בתוך כך, במג'דל שמס, שחלק מתושביו יידו אתמול אבנים על כוחות המשטרה והצבא שהוצבו במקום, עדיין מתוח. בכפר החליטו שלא להכריז על שביתה במערכת החינוך, אך חלק מהחנויות נותרו סגורות. בבניינים המשקיפים על גבעת הצעקות מתחילים להתאסף תושבים חמושים במשקפות שמתצפתים על הצד הסורי.

"רוב האנשים הלכו הבוקר לעבודה ואני יודע שגם רובם שלחו את הילדים לבית הספר", אמר איברהים, תושב הכפר. "כולם מדברים על כך שזה היה שטות גדולה מצד הצבא לירות עלינו אתמול, אבל בעיקר כועסים על הפלסטינים שבגללם הכל התחיל", הוסיף. בנוסף, מנהיגי הכפר ביקשו שלא לשלוח ילדים לאזור הגבול, זאת לאחר שאתמול נפל ילד בן 8 מגג בית עליו ישב ונפצע באורח קשה.

בעימותים אתמול נהרגו 23 בני אדם ונפצעו למעלה מ-300, כך על פי התקשורת הסורית. אמש, פתחו כוחות הביטחון בירי מסיבי של רימוני גז מדמיע בכדי לפזר את המפגינים באזור "גבעת הצעקות". אולם, עם רדת החשכה עדיין נותרו במקום מספר מפגינים.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully