וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצרים במג'דל שמס נמשכים: "מיעוט לא מייצג"

ענת עובדיה

9.6.2011 / 14:01

שלושה מתושבי מג'דל שמס נעצרו בחשד שיידו אבנים לעבר כוחות הביטחון במהלך "יום הנכסה". ראש המועצה: "הפרות הסדר לא מייצגות, טוב לנו בישראל ואין כוונה לפגוע בה"

שלושה תושבי מג'דל שמס נעצרו הלילה בחשד שיידו אבנים לעבר כוחות הביטחון במהלך הפגנות "יום הנכסה" בתחילת השבוע.

העצורים, קטין כבן 17 ושני מבוגרים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, הובאו היום (חמישי) להארכת מעצרם בבית משפט השלום בצפת. אחד מהם שוחרר בתנאים מגבילים, ומעצרם של השניים הנוספים הוארך בשלושה ימים. שלושה העצורים הללו מצטרפים לשלושה תושבים נוספים שנעצרו במג'דל שמס בגין אותן החשדות, ביום שלישי.

"צוות חקירה מיוחד הוקם לטיפול באירוע האחרון", מסר דובר מחוז הגליל, רב פקד ערן שקד, לוואלה! חדשות, "מבחינתנו, אנחנו ממשיכים בחקירת האירוע, ונמשיך לעצור כל מעורב נוסף שיתגבש נגדו חשד עם ראיות".

ביישוב לעומת זאת, ממהרים להרגיע ולהדגיש כי אין חשש להסלמה נוספת. "אני ונכבדי היישוב מגנים בתוקף את המעשים ביום ראשון", אמר בתגובה ראש מועצת מג'דל שמס, דולאן אבו סאלח. "אין תסכול או תגובות קשות על המעצרים, משום שהרוב כאן יודע שמי שמתעסק בדברים כאלה זהו העונש שלו. אם אותה שכבה שלילית לא מקבלת את המעצרים בהבנה ולא מבינה שזה מה שקורה למי שפוגע בתדמית של הכפר אז זה מייצג אותם בלבד. אותם צעירים לא מייצגים את מג'דל שמס, ולא את הגרעין היסודי והמכובד בכפר".

אבו סאלח הוסיף כי "כרגע האווירה כאן שקטה ושגרתית. בתי הספר והחנויות, הכל פועל כרגיל. אנחנו מקווים מאוד שעניין הפרות הסדר והתופעה הזו שקרתה תימחק כי זה לא הכיוון שלנו. טוב לנו במדינת ישראל, טוב לנו במשטר הדמוקרטי שאנחנו חיים תחתיו, ואין לנו כוונה לפגוע בהם".

עוד על אירועי יום הנכסה:
20 הרוגים בגבול סוריה, המפגינים החלו להתפזר
צפו בהפגנות יום הנכסה בגבולות ישראל ובגדה
שקט מתוח בגבול הסורי - כוח צה”ל מתקן הגדר
במג’דל שמס כועסים על צה”ל, אך גם על הפלסטינים
ראש מועצת מג’דל שמס: ”ירי של חייל הצית המהומות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully