וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון סורי: "האירועים ביום הנכסה הם רק הקדמה"

אלעד סלם

7.6.2011 / 10:44

"התגודדות הפליטים הפלסטינים בגבול ביום הנכסה היא הקדמה לצעדה המונית למען זכות השיבה", נכתב בעיתון "תישרין" המזוהה עם המשטר. עוד נכתב כי 600 אלף פליטים יצעדו לישראל

"מה שקרה שלשום בגבול רמת הגולן, ומה שקדם לו באירועי יום הנכבה בסוף החודש שעבר, הם רק הקדמה לצעדה המונית שאין לה גבולות של סורים ופליטים פלסטינים למען זכות השיבה", כך נכתב במאמר המתפרסם היום (שלישי) בעיתון הסורי "תישרין". לדברי העיתון, "אל לה לישראל להתפלא בזמן שתגיע השעה ויצעדו לעברה 600 אלף פליטים סורים כדי לחזור לכפריהם ושטחיהם אשר הורחקו מהם בכוח הכיבוש בגולן".

עוד נכתב במאמר, כי כדאי לישראל לצפות לבואה של הצעדה ההמונית הזו ושיבת הפליטים בכל רגע, אך לעולם לא יהיה ביכולתה להגיב לכך, לא משנה אילו אמצעי הרג, טרור ודיכוי יהיו ברשותה. "ישראל לא תוכל עוד להשתמש באמתלה של הגנה עצמית, על מה שהיא מכנה גבולותיה, כי הצעיר הסורי יודע כבר כיצד להתמודד עם תירוצים מסוג זה", נכתב.

עוד בנושא:
ארה”ב מיישרת קו עם נתניהו: ”סוריה אחראית לעימות בגבול עם ישראל"
נתניהו: "ממשלת סוריה לא מנעה את הפרובוקציה"
במג’דל שמס כועסים על צה”ל, אך גם על הפלסטינים

צה"ל נערך לעוד יום של הפגנות

בתוך כך, בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכים בכוננות מוגברת לקראת אירועי יום אל-קודס שיצוין היום בקרב הפלסטינים, יום המציין את כיבוש ירושלים על ידי ישראל במלחמת ששת הימים. פעילים פלסטינים הבטיחו בימים האחרונים לציין את התאריך בהפגנות וצעדות לעבר הגבולות, ובקבוצות הפייסבוק שהוקדשו ליום כיבוש ירושלים הבטיחו את "המצעד הגדול עד כה".

החשש העיקרי בצה"ל הוא מפני הפגנות ועימותים אלימים בגזרות השונות, כאשר עיקר ההערכות היא בירושלים, ביהודה ושומרון וכן בגבול הסורי סמוך למג'דל שמס. בגדה המערבית עובו הכוחות לקראת היום וההערכות הן שיהיו מספר הפגנות מחאה במקומות מוכרים כדוגמת מחסום קלנדיה. גם בשכונות בצפון ובמזרח הבירה מתכוננים לעימותים וגם כמות הכוחות בגדה עובתה אל מול החשש להפגנות. במקביל ממשיכים כוחות צה"ל בגבול הצפון להיות בכוננות מוגברת, זאת מחשש כי מפגינים פלסטינים יגיעו אל גבעת הצעקות וינסו פעם נוספת לפרוץ את הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully