וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסמך מוכיח שסוריה שלחה את מפגיני יום הנכבה"

בלוגר בריטי הציג צילום מסמך, "אותנטי לחלוטין" לטענתו, בו מופיעות הנחיות של מושל קוניטרה וסגן מפקד הצבא לאפשר ל-20 אוטובוסים "לחצות את הגבול לעבר מג'דל שמס הכבושה ולהתעמת"

לאחר אירועי "יום הנכבה" בגבול ישראל-סוריה לפני חודש, נשמעו לא מעט דיווחים וטענות, בעיקר מכיוון ישראל, לפיהן שלטונות סוריה הם שאירגנו את ההפגנות ההמוניות והפריצה אל תוך שטח ישראל, במטרה להסיט את תשומת הלב הבינלאומית מהדיכוי בו נוקטים שלטונות סוריה כלפי אזרחיה. אתמול (שני) סיפק בלוגר בריטי פרו-ישראלי מה שנראה כמו הוכחה לכך: מסמך רשמי של משרד מושל קוניטרה שברמת הגולן הסורית, המתעד הנחיות להעלות מפגינים על אוטובוסים ולשלוח אותם אל הגבול. ארבעה מהמפגינים הללו נהרגו מאש צה"ל, ועוד עשרות נפצעו.

בעקבות "יום הנכבה" ו"יום הנכסה" - עוד כותרות:
המעצרים במג'דל שמס נמשכים: "מיעוט לא מייצג"
ישראל לאו"ם: סוריה אשמה בעימותים בגולן
האו"ם: מוטרדים מהרג המפגינים הסורים ע"י ישראל
עיתון סורי: "האירועים ביום הנכסה הם רק הקדמה"

את המסמך פירסם מייקל וייס, דוברו של הארגון הבריטי הפרו-ישראלי "עיתונות הוגנת", העוסק בניטור שוטף של סיקור המזרח התיכון בתקשורת הבריטית, בבלוג שהוא כותב באתר האינטרנט של ה"דיילי טלגרף". הוא לא ציין מהיכן הגיע לידיו המסמך, מלבד זאת שהוא "הועבר אליו במייל". עוד הוסיף כי "יש לי סיבות טובות להאמין שמדובר במסמך אותנטי לחלוטין".

המסמך, המיוחס ללשכת ראש עיריית קוניטרה ונושא את סמל הנשר של הרפובליקה הסורית, מתוארך ל-14 במאי 2011, יום לפני "יום הנכבה". הוא עוסק במה שתואר כ"פגישה דחופה", בה השתתפו בין היתר הגנרל עאסף שווקת, סגן מפקד הצבא (וגיסו של הנשיא אסד), מושל קוניטרה ומפקדי מנגנוני הביטחון במחוז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום המסמך שפירסם וייס ב"טלגרף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לכל הגורמים והכוחות במחוז מועברת בזאת הנחיה", נכתב במסמך, "לאפשר את מעברם של 20 אוטובוסים (הנושאים 47 נוסעים כל אחד), בעלי לוחיות הזיהוי שמספריהן מצורפים כאן, ביום ראשון ה-15 במאי ב-10:00 בבוקר, מבלי לעצור או לחקור אותם, עד שיגיעו לגבול. כמו כן, מוענקת בזאת רשות לקהל לחצות את קווי הפסקת האש לעבר מג'דל שמס הכבושה, ולאפשר להם להתעמת איתם (הכוונה כנראה לחיילי צה"ל) בידיים חשופות בלבד, מול כוחות האו"ם. יש לקחת בחשבון שייתכן ירי של כמה יריות באוויר".

עוד נכתב במסמך: "חיוני לוודא שאיש אינו נושא תיעוד צבאי או כלי נשק בעת חציית הגבול, ויש לשמור על האופי שוחר השלום והספונטני של ההפגנה".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully