וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה פירסמה תמונות קבר האחים בג'יסר א-שורור

לאחר כיבוש העיר בצפון סוריה חשפו השלטונות קבר ובו 10 חיילים שנרצחו לכאורה בידי מורדים. האלימות נגד המפגינים נחקרת: צו חדש אוסר על בן דודו של אסד, שפיקד על דרעא, לצאת מסוריה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

כיממה לאחר ששלטונות סוריה הודיעו כי השלימו את "טיהור" העיר הצפונית ג'יסר א-שורור ממתנגדי המשטר, מתפרסמות היום (שני) תמונות ראשונות מהעיר - באדיבות הטלוויזיה הסורית הממלכתית. בכתבה ששודרה נראית חשיפתו של "קבר האחים" שהרשויות הודיעו כי התגלה בעיר, ובו גופותיהם של עשרה חיילים סורים. על פי הדיווח, העשרה נרצחו על ידי מורדים מקומיים וגופותיהם חוללו. בסרטון נראה קהל גדול שנאסף סביב הקבר.

לטענת השלטונות, בקבר נמצאים חיילים שנהרגו בתקרית עליה דיווחו בשבוע שעבר, בה נהרגו 120 חיילי צבא סוריה במארב שהטמינו להם אנשי מיליציה מקומיים בעיר - ובעקבות זאת יצאו כוחות הצבא לפשיטה שהגיעה לשיאה אתמול. יש לציין כי לפי מספר עדויות של תושבי העיר שפורסמו, למעשה ההרוגים בתקרית היו חיילים שערקו או סירבו לפתוח באש על מפגינים אזרחים, ולכן נורו על ידי כוחות צבא הנאמנים לשלטון, מדיביזיית "משמר הרפובליקה" שבפיקודו של אחי הנשיא, מאהר אסד. גם דיפלומט מערבי בכיר הנמצא בדמשק אמר לרויטרס כי הגרסה של השלטונות לאירוע "לא סבירה".

המהומות בסוריה - כל העדכונים האחרונים:
"ג'יסר א-שורור טוהרה ממתנגדי המשטר"
"הנערה הלסבית מדמשק": אמריקאי שחי בסקוטלנד
עריק סורי: "האירנים חיסלו מי שלא ירה במפגינים"
המהומות בג'יסר א-שורור: "מסוקים ירו על מפגינים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כוחות צבא חופרים וחושפים את הקבר/מערכת וואלה, צילום מסך

בתוך כך, התגלו היום עדויות ראשונות לבקיעים בתוך משפחת אסד עצמה: לפי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית SANA, השלטונות הטילו צו איסור יציאה מהמדינה על בן דודו של הנשיא, הגנרל עאטף נג'יב, שעמד בראש מחלקת הביטחון של מחוז דרעא בדרום המדינה בזמן פרוץ המהומות בעיר בחודש מרץ, שהציתו את ההתקוממות בסוריה כולה. לפי הפרטים שפורסמו עד כה, המהומות בעיר פרצו בעקבות הריגתם של 15 צעירים שריססו כתובות גרפיטי נגד השלטונות.

כפי הנראה, נועד המהלך להפגין רצינות לגבי הכוונה לחקור את האלימות בה נקטו הרשויות כלפי אזרחים, שזכתה לגינויים מקיר לקיר בעולם כולו. בידיעה צוטט השופט מוחמד דיב אל-מוקטראן, חבר בוועדה שיפוטית מיוחדת, שהסביר כי הצו הוצא כאמצעי זהירות, כדי לוודא שנג'יב יהיה זמין לחקירה בכל עת שיידרש לכך. "לאיש אין חסינות", הבהיר, "לא משנה מי הוא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מהומות בסוריה - תמונת מצב עדכנית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully